۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
مهارت آموزی دانش آموزان استان سمنان با ارتقای معلمان میسر می‌شود
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سمنان:

مهارت آموزی دانش آموزان استان سمنان با ارتقای معلمان میسر می‌شود

سمنان- سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سمنان گفت: ارتقای مهارت معلمان تاثیر بسزایی در تغییر ذایقه دانش آموزان و هدایت آن‌ها به سمت مهارت آموزی دارد لذا باید مراکزی مانند فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان به این امر واقف باشند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای سمنان، سید حسین شاهچراغ در جلسه مشترک سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان استان سمنان، بر لزوم ارتقای مهارت دانشجویان این دانشگاه تاکید کرد.

وی افزود: این جلسه به منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی مبنی بر راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره‌شغلی (TMC) در دانشگاه فرهنگیان استان سمنان برگزار شده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، مهمترین هدف از انعقاد این تفاهم نامه را برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: توانمند سازی و ارتقای مهارت دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه، تاثیر بسزایی در تغییر ذائقه دانش‌آموزان و هدایت آن‌ها به سمت مهارت‌آموزی دارد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه دانشجویان در حین تحصیل، فرصت بهره گیری از مهارتهای شغلی لازم را بیش از پیش دارند افزود: لازم است که با برنامه‌ریزی اصولی، زمینه رشد و پرورش استعدادهای مهارتی دانشجویان را از طریق مرکز TMC فراهم آوریم.

حمیدرضا کریم مدیر دانشگاه فرهنگیان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از دیرباز با دانشگاه عجین بوده است تصریح کرد: باید با هم‌افزایی و همکاری‌های آموزشی مشترک، زمینه ارتقای مهارت دانشجویان در حین تحصیل را فراهم آورد.

وی تحلیل بازارکار و شناسایی مشاغل اولویت­ دار مرتبط با هر یک از رشته­‌های تحصیلی در حال اجرا در واحدها و پردیس‌­های دانشگاهی زیرمجموعه و ارائه آموزش‌های مهارتی مرتبط با آن را گام مؤثری در راستای توانمند سازی دانشجویان و بهره‌وری آنان برشمرد.

شایان ذکر است با انعقاد این تفاهم نامه دهمین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره‌شغلی (TMC) استان سمنان در دانشگاه فرهنگیان این استان راه اندازی خواهد شد.

کد خبر: ۵۱٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha