۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
بهره‌برداری از فاز نخست پروژه انتقال آب از خلیج فارس
امروز انجام می‌شود

بهره‌برداری از فاز نخست پروژه انتقال آب از خلیج فارس

مرحله نخست پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، امروز با دستور رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح می‌شود.

به گزارش بازار، مرحله نخست اَبَر طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، امروز پنجشنبه با دستور رئیس جمهوری ویدیو کنفرانسی افتتاح می‌شود.
 
در مرحله نخست این طرح، آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان خواهد رسید.
 
در قطعه نخست این طرح، آب از تاسیسات نمک زدایی بندرعباس تحویل گرفته شده و از طریق خط انتقال با لوله‌های فولادی به قطر هزار و ۶۰۰ میلی متر به سمت معدن گل گهر سیرجان پمپاژ می‌شود.

این خط شامل هفت واحد ایستگاه پمپاژ، با توان مصرفی ۱۴۷مگاوات و ارتفاع کل پمپاژ حدود ۲هزار و ۴۰۰متر ستون آب است.
 
ابرپروژه ملی آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس، با استفاده از ظرفیت داخلی و باور به توانمندی مهندسان و جوانان کشورمان اجرایی شده است.

پروژه آب‌شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس یکی از ابرپروژه‌های کشور در بخش شیرین سازی آب بوده که تاکنون حدود هشت‌هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ۵۰۰ میلون یورو سرمایه گذاری ارزی در آن انجام شده است.
 
وزیر نیرو گفت: ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب شور نمک زدایی شده و در نهایت ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین برای مصرف در استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد آماده خواهد شد.
 
اردکانیان افزود: در فاز نخست با اجرای ۳۰۳ کیلومتر تونل، احداث ایستگاه‌های پمپاژ متعدد و تاسیسات برقی مورد نیاز حدود ۷۰ میلیون متر مکعب آب به استان کرمان و منطقه سیرجان می‌رسد که بخشی از این ۷۰ میلیون در خود استان هرمزگان به مصارف شرب و صنعت خواهد رسید.

کد خبر: ۵۱٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha