۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
سومین جشنواره حاتم در حمایت از تولید ملی برگزار خواهد شد
رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صمت هرمزگان:

سومین جشنواره حاتم در حمایت از تولید ملی برگزار خواهد شد

هرمزگان- رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از برگزاری سومین جشنواره ملی حاتم در ۲۹ بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، حسین انصاریان اظهار کرد: این رویداد کشوری با حضور حداکثری مدیران برندهای برگزیده صنعت و اقتصاد ایران از ۳۱ استان کشور با مشارکت کامل بخش خصوصی و دولتی و سایر ارکان نظام با محوریت بررسی توانمندی­های بالقوه و بالفعل صنعت و اقتصاد کشور، برگزار می شود.

وی افزود: برگزیدگان این جشنواره را می توان پروژهای شاخص ملی، طرح­های مطالعاتی و تحقیقاتی موفق همچنین فعالیت­های تحقیق و توسعه شاخص دانست که ایجاد ارزش افزوده از طریق تولید و خدمات را در پروژه های خود داشته اند که در قالب اعطای نشان ملی حاتم در سه محور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از آنان قدردانی خواهد شد.

انصاریان اظهار داشت: یکی از موارد مثبت این جشنواره را می توان به ارسال گزارش کامل از طرح­های برگزیده واحدها که از طریق این دبیرخانه در اختیار مراجع ملی و بین ­المللی قرار می گیرد برشمرد که می تواند جهت توسعه بازار برای این طرح ها کارگشا باشد.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان مهمترین اهداف این جشنواره را ترویج مصرف کالاهای داخلی، ارتقای کیفیت و رقابت پذیری در تولید، متدولوژی مقابله با تحریمهای اقتصادی و تبدیل تهدید به فرصت، فرهنگسازی و ایجاد گفتمان مشترک در حوزه تولید و مصرف کالاهای اساسی دانست.

انصاریان افزود: ایجاد گفتمان سرمایه گذاری در حوزه های دارای اولویت و مزیت رقابتی، چالشها و موانع مدیریت صحیح و کلان نگر در سطوح مختلف بحران، آینده پژوهی اقتصاد ایران در افق ۱۴۰۴ با منطق واقع گرایی تاریخی- اجتماعی معاصر و همچنین استخراج مدل تطبیقی و اصولی از طریق ارزیابی بنگاه های موفق اقتصادی، عارضه یابی و ریشه یابی علل عدم تحقق اقتصاد درون زای برونگار از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی تصریح کرد: بررسی تجربیات موفق کشورها در حمایت از تولیدات و کسب و کارهای داخلی، بررسی شیوه های علمی و عملیاتی جلب اعتماد مصرف کننده داخلی و بین المللی، بهینه کاوی صنایع و هدایت سازمانها به خارج از چارچوب های منجمد، آسیب شناسی قوانین مضر و مخل بهبود فضای کسب و کار رقابت پذیر، تعریف و ترویج برند ملی حاتم(حمایت از تولید ملی) و ایجاد زیرساخت های لازم و همچنین معرفی مدیران و سازمانهای برگزیده مطابق ماده ۲۰ سیاست های اقتصاد مقاومتی را می توان از دیگر موارد اهداف این جشنواره نام برد.

کد خبر: ۵۱٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha