۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
مشکلات سرمایه اولیه کارخانه «شیرآلات آویسا» گِرمی/ وام ۴ درصدی ۱۶ درصد شد!
نماینده مردم گرمی با بازار مطرح کرد:

مشکلات سرمایه اولیه کارخانه «شیرآلات آویسا» گِرمی/ وام ۴ درصدی ۱۶ درصد شد!

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس دلیل کاهش فعالیت کارخانه «شیرآلات آویسا» در شهرستان گِرمی را ارائه وام با بهره بالا عنوان کرد.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ظرفیت‌های راکد صنایع در کشور گفت: عمده مشکلات صنایع در حوزه انتخابیه بنده به مشکلات گاوداری‌ها و مرغ‌داری‌ها بازمی‌گردد.

این نماینده با اشاره به چرایی ایجاد این مشکلات گفت: عمده دلیل مشکلات در بخش گاوداران و مرغ‌داران به عدم تأمین سرمایه در گردش بازمی‌گردد متأسفانه این واحدهای تولیدی زمانی که برای راه‌اندازی واحد تولیدی خود به بانک‌ها مراجعه می‌کنند با عدم تأمین منابع مواجه می‌شوند.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از گاوداری‌های حوزه انتخابیه بنده راکد و یا به طور کل تعطیل هستند.

وی تصریح کرد: همچنین مرغ‌داری‌ها هم باتوجه به افزایش قیمت نهادهای دامی به سمت تعطیلی کشانده شده‌اند.

موسوی با اشاره به وجود صنایع مربوط به ساخت شیرالات در حوزه انتخابیه گرمی اظهار داشت: این کارخانجات هم با مشکلاتی از جمله مشکلات تأمین سرمایه در گردش مواجه هستند و وامی که به آنها داده می‌شود با سود ۱۵ الی ۱۹ درصد است علی رغم اینکه مسئولین قول داده بودند که وام ۴ درصدی به آنها داده خواهد شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال به مدیران کارخانه «شیرآلات آویسا» از سوی بانک قول داده شد که وامی ۴ درصدی به آنها داده می‌شود و مدیران این کارخانه به واسطه این اظهارات اقدام به تأسیس شرکتی بزرگ کرده و تولیدات خود را افزایش دادند اما در زمان تسویه این وام متوجه شدند که وامشان با سود ۱۵ الی ۱۶ درصدی محاسبه شده است که این جای تعجب دارد لذا اینگونه اقدامات نمی تواند به صنعت تحرک دهد و باید از آن جلوگیری کرد.

کد خبر: ۵۱٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha