۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
افت و خیز ارزهای جهانی تحت تاثیر انتخابات آمریکا

افت و خیز ارزهای جهانی تحت تاثیر انتخابات آمریکا

نرخ برخی ارزها در بازارهای جهانی، تحت تاثیر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا دچار افت و خیز شدند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در حالی که بازارها منتظر نتیجه انتخابات ایالات متحده بودند، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مهمترین ایالت های غیرقابل پیش بینی فلوریدا، اوهایو و تگزاس پیروز شد، و امیدهای بازار برای رسیدن به یک نتیجه مشخص را به باد داد. سرمایه گذاران منتظر ماندند تا ببینند آیا ترامپ ایالات میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا را که در سال ۲۰۱۶ وی را به کاخ سفید فرستاده بودند، حفظ خواهد کرد.

دلار یک شبه تا ۱.۲ درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم یک ماهه در برابر رقبای خود رسید و ارزهای پُرخطر مانند یوان و دلار استرالیا هر کدام بیش از یک درصد سقوط کردند. اما دلار با افزایش رقابت تا ۰.۷ درصد معامله شد.

پیش بینی می شد که پیروزی بایدن چشم انداز بسته کمک مالی بزرگ ایالات متحده را تقویت کند و تنش های جنگ تجاری را کاهش دهد و باعث کاهش شدید ارزش دلار شود. انتظارات از پیروزی بایدن در روز سه شنبه به پایین ترین حد یک هفته سقوط کرد.

اما نتیجه نامشخص انتخابات خطر نتیجه قابل اعتراض را افزایش می دهد، که می تواند شامل جنگ های طولانی مدت باشد و باعث می شود سرمایه گذاران به دنبال دارایی های امن تر باشند. عدم اطمینان درباره نتیجه، بازارها را در حالت انتظار قرار داد.

افزایش احتمال انتخاب مجدد ترامپ به ارزهایی آسیب رسانده است که بیشتر در معرض آسیب سیاست های تجاری وی قرار گرفته اند، مانند پزوی مکزیک و یوان که به ترتیب ۲.۲ و ۰.۷ درصد در روز کاهش داشتند.

دلار استرالیا نیز با افت ۱.۲ درصدی در ۰.۷۰۷۷ افت کرد. استرلینگ حدود یک درصد سقوط کرد. یورو پس از آنکه در اوایل به پایین ترین حد خود در بیش از سه ماه گذشته سقوط کرد، ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱.۱۶۷۱ دلار رسید.

اکنون دلار تحت فشار انتخابات گرفته است. با این حال سنجش های نوسانات یورو- دلار و دلار- ین یک شبه کاهش یافت. آنها از اوایل هفته مارس به بالاترین سطح خود رسیده بودند. فعالان بازار اظهار داشتند که این امر به دلیل کمبود اطلاعات بوده است، زیرا سرمایه گذاران در این مرحله معاملات جدیدی را آغاز نمی کنند.

کد خبر: ۵۱٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha