۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
«وال استریت» در سایه سنگین انتخابات

«وال استریت» در سایه سنگین انتخابات

رقابت تنگاتنگ انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، وال استریت را تحت تاثیر خود قرار داد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در حالی که دونالد ترامپ، رییس جمهور جمهوری خواه، صنعت مالی را با تخفیف های مالیاتی عظیم و پیروزی های غیر قانونی تنظیم کرده است، اولین دوره ریاست جمهوری وی نیز با نوسان وغیرقابل پیش بینی بودن، به ویژه در تجارت بین الملل همراه بوده است.

در این سال، واکنش نامناسب دولت به بیماری همه گیر ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفت. در حالی که شهرها و ایالت ها برای جلوگیری از شیوع ویروس رویکردهای مختلفی را برای تعطیلی ها در پیش گرفتند، اقتصاد ایالات متحده دچار افت شدید بازار شد و بیکاری سر به فلک کشید.

سرمایه گذاران جهانی اواخر روز سه شنبه برخی معاملات بایدن را معکوس کردند که باعث جهش شاخص های اصلی وال استریت در اوایل روز شد، اگرچه سرمایه گذاران هشدار دادند که هنوز برای پیش بینی نتیجه انتخابات خیلی زود است.

میزان مشارکت رای دهندگان به ویژه از طریق رای گیری های پستی، به این معنی است که اطمینان از نتایج نهایی ممکن است روزها طول بکشد. هر دو تیم ترامپ و بایدن برای ارایه نتیجه آماده بودند. سرمایه گذاران و مدیران صندوق ها اظهار داشتند که انتظار شب طولانی را دارند.

با پیش بینی اعتراضات احتمالی، برخی ساختمان ها و فروشگاه ها در شهرهایی از جمله واشنگتن و نیویورک حفاظ زدند. در حالی که نشانه های کمی از اختلال یا خشونت در سایت های رای گیری در روز سه شنبه وجود داشت، برخی از مدیران مالی گفتند که برای رد ناآرامی های داخلی خیلی زود است.

بر اساس شاخص اس اند پی ۵۰۰ که اغلب به عنوان معیار موفقیت بدان استناد می شود، بازار سهام ایالات متحده در دوره تصدی ترامپ تا پایان روز سه شنبه ۴۸.۸ درصد افزایش یافته است.

از بُعد سیاسی، دولت ترامپ برای افزایش تولیدات داخلی بر کاهش مالیات، مقررات زدایی و بازنگری در موقعیت ایالات متحده در مورد توافق نامه های تجارت جهانی تمرکز کرده است. با این وجود ترامپ صنعت یکنواخت مالی را دوست نداشته است. نزدیکان وال استریت از ترامپ فاصله گرفته اند، زیرا وی به دلیل برخورد با اعتراضات پیرامون همه گیری و عدالت نژادی مورد انتقاد قرار گرفته است.

بایدن خواستار افزایش مالیات بر شرکت ها، تنظیم شدیدتر مقررات و موضع گیری کمتر در مقابل شرکای تجاری است. صنعت مالی همچنین نگران یک سرکوب اجرایی است که ترامپ از آن کاسته است.

معاون رییس جمهور سابق خود را به عنوان فردی معرفی می کند که کشور را متحد خواهد کرد و خود را همسو با سیاستمداران مترقی که به شدت از وال استریت انتقاد دارند، قرار داده است. اما بسیاری از مدیران مالی و عوامل آنها در واشنگتن گفتند که نگرانی آنها نسبت به بایدن کمتر از دوره دوم هرج و مرج ترامپ است.

با این وجود، برخی از مدیران مالی جوان جمهوری خواه که به ترامپ کمک مالی کرده بودند، اظهار داشتند که منتظر پیروزی وی هستند. طوفان انتخاباتی در حال جمع شدن است تا دونالد ترامپ را به یک رییس جمهور دو دوره ای تبدیل کند.

کد خبر: ۵۱٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha