۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
عملیات پایش مجموعه میراث جهانی گنبد سلطانیه آغاز شد
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

عملیات پایش مجموعه میراث جهانی گنبد سلطانیه آغاز شد

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، گفت: طرح پایش مجموعه میراث جهانی گنبد سلطانیه به‌منظور بررسی راه‌حل‌های مسائل موجود در این بافت تاریخی تهیه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند گفت: قبل از شروع بارش‌های فصلی، عملیات پایش و بازدیدهای میدانی گنبد و محوطه‌ ارگ سلطانیه به‌منظور تعیین شرایط فیزیکی و کالبدی آثار و ارائه برنامه‌های حفاظتی و مرمتی توسط کارشناسان این پایگاه در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در زمینه اجرای عملیات پایش از گنبد و محوطه‌ ارگ سلطانیه، مرحله اول پایش از آغاز آبان ماه در گنبدخانه، تربت خانه، ارگ و محوطه پیرامونی آغاز شده است که مورد بازدید فنی کارشناسان این پایگاه قرار گرفته و پایش مابقی آثار نیز در حال انجام  است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی زنجان، گفت: پس از مستند نگاری و ارائه برنامه‌های حفاظتی، نیروهای فنی و اجرایی پایگاه بر اساس طرح پیشنهادی، عملیات اجرایی و رفع خطر از این آثار را بر اساس برنامه‌ای مشخص و در بازه زمانی ۴۵ روزه انجام می‌دهند که شامل پاک‌سازی محوطه، برچیدن علف‌های هرز، دوغاب ریزی، ترمیم و تعویض آجرهای فرسوده، اصلاح بندکشی، اندودکاری، شیب بندی، اجرای کاه‌گل خواهد بود. 

کد خبر: ۵۱٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha