۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
باید به سمت تمرکز زدایی رویم که مهاجرت معکوس در شهرها اتفاق افتد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

باید به سمت تمرکز زدایی رویم که مهاجرت معکوس در شهرها اتفاق افتد

فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: شورای نگهبان طرح مالیات بر خانه‌های خالی را رد کرد و می‌طلبد دولت با سیاست‌های روشن در یکی دو سال آینده قیمت مسکن را مهار کند.

به گزارش بازار، رحمت الله فیروزی در خصوص تلاش کمیسیون متبوع اش برای آرامش بخشی به بازار مسکن گفت: جزئیات طرح نوشته شده بزودی در صحن مطرح می شود.

وی با بیان اینکه عده ای با سرمایه های گردان درپی این هستند که از هر طریقی سرمایه خود را افزایش قیمت دهند، گفت: مهم اینست که دولت در راستای مهار کردن گرانی مسکن تدابیر ویژه ای بیاندیشد.

فیروزی نیازسنجی عرضه و تقاضا را اولین قدم دانست و گفت: نکته دوم اینست که عوامل و پارامترهایی که گرانی مسکن کمک می کند، مهار شود.

وی همچنین از نابسامانی حوزه هایی نظیر میلگرد، سیمان، فولاد و... سخن گفت و آن را منتج به گران بودن مسکن و نیاز مبرم به سیاستی همه جانبه از سوی دولت دانست.

فیروزی افزود: شورای نگهبان طرح مالیات بر خانه های حالی را رد کرد و می طلبد دولت با سیاست های روشن و روان، در یکی دو سال آینده قیمت مسکن را مهار کند.

همچنین محمدرضا ایران نژاد، مشاور امور اقتصادی و حقوقی با اشاره به اینکه خروج سرمایه از سوی شهروندان عقل گرای کشورمان قابل پیش بینی بود، افزود: دارایی ها از سمت بورس و سپرده بانکی به سمت مسکن، طلا، ارز و خودرو گرایش یافته است.

وی همچنین به فروکش طلا و ارز در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: از یکی دو سال گذشته قیمت مسکن هر چند ماه بالا رفته است و تا زمانیکه اوضاع و احوال این چنین باشد، ریسک بازار مسکن کمتر است.

ایران نژاد از شکاف عرضه و تقاضای مسکن سخن گفت و افزود: ما باید به سمت تمرکز زدایی رویم که مهاجرت معکوس در شهرها اتفاق افتد.

وی لزوم تامین زمین رایگان دولتی را متذکر شد و گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی هرچه زوتر باید ابلاغ شود و بحث دیگر کنترل قیمت مصالح ساختمانی است.

ایران نژاد گفت: تا سال های آینده با صورت گرفتن مهاجرت معکوس رشدهای آنچنانی برای قیمت مسکن شاهد نخواهیم بود.

کد خبر: ۵۱٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha