۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
گوجه فرنگی و پیاز ارزان می‌شوند
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران:

گوجه فرنگی و پیاز ارزان می‌شوند

دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: با ازدیاد عرضه گوجه فرنگی و پیاز طی هفته آینده، قیمت این محصولات ارزان می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، مصطفی دارایی نژاد با اشاره به دلایل گرانی پیاز در بازار اظهار کرد: کشاورزان به سبب ترس از بارندگی به سرعت اقدام به برداشت و انباشت پیاز در انبارها کردهاند که در نهایت کمبود عرضه، قیمت پیاز در بازار را افزایش داد.

او از کاهش یک هزار تومانی قیمت پیاز در میدان خبر داد و گفت: نرخ هر کیلو پیاز از ۶ هزار تومان به ۵ هزار تومان در میدان کاهش یافت، پیش بینی میشود که برای هفته آینده مجدد ۲ هزار تومان دیگر پیاز ارزان شود چرا که کشاورزان مجبورند انبارها را باز کنند.

دارایی نژاد با اشاره به دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار بیان کرد: از ۲۰ تا ۲۳ مهر، سرمای شدیدی در شیراز و تاکستان داشتیم که همین امر منجر به یخ زدگی گوجه فرنگیها روی بوته شد، به طوری که ۲۰۰ کانتینری که برای صادرات به عراق رفته بودند، برگشت خوردند و از طرفی این گوجههای یخ زده برای کارخانهها هم قابل قبول نیستند و تمامی این عوامل منجر به افزایش قیمت در بازار شد.

دارایی نژاد از کاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه گوجه فرنکی جنوب به دست آمده، پیش بینی میشود که ظرف یک هفته آینده نرخ هرکیلو گوجه فرنگی تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یابد.

این مقاممسئول ادامه داد: برای هفته آینده این نوید را میدهم که قیمت هر کیلو گوجه فرنگی ۳ هزار تومان و هر کیلو پیاز ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یابد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از افت ۵۰ درصدی تولید سیب درختی خبر داد و گفت: با توجه به سال ناآور تولید پیش بینی میشود که تولید سیب درختی ۵۰ درصد سال قبل باشد.

او از افزایش ۲ تا ۳ برابری هزینههای تولید خبر داد و گفت: با توجه به افزایش حقوق و دستمزد، هزینههای حمل، رشد ۲ تا ۳ برابری قیمت پوشال و کاغذ و دریافت ۵۰۰ تومان هزینه سردخانه به ازای هر کیلو میوه، قیمت میوه دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

به گفته دارایی نژاد، امسال تولید تمامی میوهها به جز سیب ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد دارد.

اینمقام مسئول افزود: با توجه به اقلیم ۴ فصل و تنوع تولیدات، هیچگونه نگرانی مبنی بر کمبود میوه در بازار نداریم.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه مشکلی در مورد سیب زمینی نداریم، بیان کرد: با توجه به برداشت سیب زمینی از نقاط مختلف، کمبودی در عرضه نداریم.

او در پایان از کاهش قیمت میوههای وارداتی خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز، قیمت موز ۲ هزار تومان ارزان شده است و پیش بینی میشود که با شکسته شدن نرخ ارز، قیمت آناناس و نارگیل باز هم کاهش یابد.

کد خبر: ۵۱٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha