۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
استانداری خراسان شمالی و ایمیدرو تفاهم‌نامه فی‌مابین امضا کردند
استاندار خراسان شمالی:

استانداری خراسان شمالی و ایمیدرو تفاهم‌نامه فی‌مابین امضا کردند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی از امضای تفاهم‌نامه دوجانبه فی‌مابین با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در دیدار با مدیرعامل سازمان ایمیدروی کشور گفت: امضاء و اجرای این تفاهم‌نامه در استان ثمرات مثبتی در حوزه معادن به دنبال خواهد داشت که مهم‌ترین خروجی آن ایجاد سرمایه، شغل و ثروت خواهد بود.

وی بابیان اینکه در این تفاهم‌نامه نگاه کارشناسی مسلط است، افزود: تلاش شده تا علاوه بر توسعه وضعیت فعلی صنایع تحت مدیریت ایمیدرو همچنین نداشته های استان برطرف شود.

اعتبار ۲ ساله تفاهم‌نامه
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: اعتبار زمانی این تفاهم‌نامه حداکثر دو سال از تاریخ انعقاد قرارداد و منحصر به طرح‌ها و پروژه مربوط به این تفاهم‌نامه در استان خراسان شمالی بوده و با توافق طرفین قابل تمدید است.

وی گفت: فراهم کردن امکانات لازم برای انجام هرچه سریع‌تر امور مربوط به موضوع تفاهم‌نامه در استان به‌ویژه هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و پیگیری تأمین زمین و زیرساخت‌های موردنیاز ایجاد و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی اسفراین، جاجرم و شیروان از تعهدات استانداری خراسان شمالی در این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این گزارش، توسعه ایجاد ظرفیت آلومینا در جاجرم با دو هزار میلیارد ریال اعتبار، بررسی و تکمیل فازهای دوم پروژه تولید پودر آلومینای جاجرم با سه هزار میلیارد ریال و ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار، بررسی و اجرای طرح تولید هیدرات ریزدانه در جاجرم با ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار، تضمین تأمین خوراک و مواد اولیه توسعه آلفا آلومینا در گرمه، بررسی ذخایر و کیفیت مواد قابل استحصال خوشه‌های معدنی استان برای تصمیم‌گیری در خصوص ایجاد و راه‌اندازی منطقه اقتصادی ویژه اقتصادی- صنعتی اسفراین با رویکرد فراوان فرآوری مواد معدنی و صنایع معدنی، بررسی امکان ایجاد و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی- صنعتی جاجرم و شیروان با رویکرد احداث صنایع پایین‌دستی آلومینا، احداث واحد فرآوری سرب و روی در منطقه، تسریع در تکمیل پروژه پی‌جویی اکتشافات و تعیین ذخیره معدن سرب و روی آلبلاغ و اقدام جهت حفاظت از محدوده معدنی از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه است.

کد خبر: ۵۱٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha