۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۲
لاستیک ۷۰ درصد گران شد؛ ضرورت ایجاد رقابت بین تولید کنندگان
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک:

لاستیک ۷۰ درصد گران شد؛ ضرورت ایجاد رقابت بین تولید کنندگان

لرستان- سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با تاکید بر اینکه کمبود لاستیک نداریم ولی کارخانه‌ها ۵۵ درصد افزایش قیمت داده‌اند، گفت: در بازار حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به قیمت کارخانه افزایش قیمت وجود دارد.

داوود سعادتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هیچ کمبودی در خصوص تولید لاستیک نداریم، واردات هم انجام می‌شود؛ بنابراین اعتراضات مردم نه به خاطر کمبود لاستیک بلکه به علت مشکلات مربوط به سامانه جامع تجارت آسان است.

وی افزود: سامانه زیرساخت‌های خوبی ندارد و باید بررسی بیشتری روی آن صورت بگیرد تا دسترسی مردم به این سامانه راحت تر و بهتر شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک عنوان کرد: قبلاً افراد لاستیک را راحت تر دریافت می‌کردند ولی در حال حاضر باید در سامانه ثبت نام کنند و به دلیل ثبت نام اینترنتی و مشکلاتی که ممکن است در سیستم رخ بدهد، مثل قطع شدن سامانه، این کار دیرتر از حالت عادی رخ می دهد و سبب تجمع افراد می‌شود.

کمبود لاستیک نداریم
وی خاطرنشان کرد: ما مکاتبات و جلسات زیادی در این خصوص داشتیم ولی متاسفانه به نتیجه نرسید؛ آنها معتقدند که باید متقاضیان در این سامانه ثبت نام کنند ولی متأسفانه عواقب آن را نمی‌دانند.

سعادتی نژاد با بیان اینکه ما ۹ کارخانه تولید لاستیک داریم، تصریح کرد: افرادی که لاستیک تولید می‌کنند باید اطلاعات خود را وارد سامانه کنند چون نماینده‌های خرید و یا حتی فروش باید از طریق سامانه اقدام کنند که این موضوع سبب کند شدن سرعت و ایجاد مشکلاتی شده است.

وی با بیان اینکه توزیع لاستیک فقط با ارز نیمایی و آزاد انجام می‌شود، گفت: ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی از سال ۹۷ تا ۹۹ وجود داشت ولی در حال حاضر توزیع لاستیک فقط با ارز نیمایی انجام می‌شود.

افزایش ۷۰ درصدی قیمت لاستیک
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک بیان کرد: هر جا که عرضه و تقاضا همسو نبوده و رقابت در بازار وجود نداشته باشد افزایش قیمت داریم؛ خود کارخانه‌ها ۵۵ درصد افزایش قیمت داده‌اند و در بازار هم حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به قیمت کارخانه افزایش داشته است.

سعادتی ‌نژاد با بیان اینکه دلال زمانی به وجود می‌آید که قیمت ارز دولتی با نیمایی فاصله زیادی داشته باشد، گفت: در پایانه‌هایی که لاستیک را با ارز دولتی می‌گیرند دلال‌هایی وجود دارد که لاستیک را از پایانه می‌خرند و در بازار آزاد می‌فروشند ولی وقتی لاستیک باارز نیمایی توزیع می شود دیگر دلالی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر رقابتی در بازار وجود ندارد و وقتی هم رقابت نباشد بازار در حالت رکود است؛ ما باید کاری کنیم که در کارخانه‌ها رقابت ایجاد شود.

کد خبر: ۵۱٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha