۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
کشت گندم پاییزه در ۲۴۱ هزار هکتار از اراضی استان مرکزی/ مبارزه با سن غلات در ۲۱۱هزار هکتار
رییس جهاد کشاورزی مرکزی خبر داد:

کشت گندم پاییزه در ۲۴۱ هزار هکتار از اراضی استان مرکزی/ مبارزه با سن غلات در ۲۱۱هزار هکتار

اراک- رییس جهاد کشاورزی استان مرکزی از کشت گندم پاییزه در ‎۲۴۱ هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد و گفت: در ۲۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز طرح مبارزه با سن غلات اجرا شد.

مجید آنجفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از مبارزه علیه سن غلات در سطح ۲۱۱ هزار هکتار از اراضی زراعی استان مرکزی خبر داد و افزود: در سال زراعی جاری، حدود ۳۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به کشت محصولات پاییزه اختصاص یافت، که در ۲۴۱ هزار هکتار از این اراضی گندم کشت می شود و اجرای مبارزه با سن غلات در اراضی استان نیز طی چهار دهه اخیر بی سابقه بوده است.

وی همچنین با بیان این که اگر بارندگی مناسبی در سال زراعی جاری شاهد باشیم، ۴۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی تولید می شود، ادامه داد: کشت پاییزه غلات در این استان از اواسط شهریور آغاز شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: حدود هشت هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو و حدود دو هزار تن بذر مرغوب بین کشاورزان استان توزیع شده است، که امیدواریم با رعایت توصیه های کشاورزی، استفاده از کودهای ریزمغذی و اقدامات فنی شاهد تولید گندم مرغوب تر باشیم.

آنجفی همچنین از کشت کلزا در حدود سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان و کشت جو در حدود ۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی خبر داد.

کد خبر: ۵۱٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha