۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
۸۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع مشهد برداشت شد

۸۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع مشهد برداشت شد

مشهد- رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از برداشت بیش از ۸۰ هزار تن گوجه فرنگی دراین شهرستان خبر داد .

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد محمود عبدالهی اظهار کرد: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال زراعی جاری دو هزارو ۷۰۰  هکتار رسید که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی  نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار  را از عوامل کاهش سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان عنوان کرد و افزود: میانگین برداشت این محصول  از هر هکتار مزرعه ۳۰ تن  است که امسال افزون بر  ۸۰هزار  تن گوجه فرنگی در این شهرستان تولید شد.

وی گفت: در سال زراعی کنونی و با هدف صرفه‌جویی در منابع آبی ۴۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری کشت شده و بالغ بر ۲۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی از نشاء صنعتی برای کشت استفاده شده است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به مبارزه بیولوژیک در ۵۴۰ هکتار مزارع این محصول ادامه داد: هم چنین نسبت به توزیع بیش از  ۵۰۰  تن انواع کودهای شیمیایی در سال زراعی جاری بین کشاورزان گوجه فرنگی کار در این شهرستان اقدام شده است.

وی افزود: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در شهرستان مشهد در هر هکتار سه نفر ثابت و بیش از  ۲۰ نفر روز به صورت فصلی مشغول کار می شوند.

عبدالهی ادامه داد: هر سال برداشت گوجه فرنگی در این منطقه از مرداد ماه آغاز می شود و تا اواخر مهر ادامه می‌یابد که ۲۰ درصد محصول تولیدی به صورت تازه خوری و مابقی به واحدهای فرآوری و کارخانجات رب شهرستان منتقل می شود.

کد خبر: ۵۱٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha