۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
تب کرونا یورو را سوزاند/ دلار در بالاترین حد ۴ ماه اخیر

تب کرونا یورو را سوزاند/ دلار در بالاترین حد ۴ ماه اخیر

همزمان با افزایش نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری‌های امن، ارزش دلار در مقایسه با یورو به بالاترین حد خود در چهار ماه اخیر رسید.

به گزارش بازار به نقل از از سی‌ان‌بی‌سی، این افزایش در حالی است که دورنمای صعودی رشد اقتصادی آمریکا و داده های ضعیف آماری در قاره سبز، دلار سبز آمریکا را نسبت به یورو جذاب‌تر کرده است.

پس از تمدید تعطیلات سال نو قمری و تعدیل محدودیت‌های دولت چین در راستای مقابله با کرونا، مردم این کشور روز گذشته (دوشنبه) رفته رفته به مشاغل خود باز گشتند اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که موارد مبتلا به کرونا در خارج از چین می‌تواند تنها "بخشی از یک کوه یخ بزرگ" باشد. نگرانی سرمایه گذاران این است که شیوع این ویروس به شدت به دورنمای اقتصادی جهان ضربه بزند.

علاوه بر کرونا، اطلاعات آماری اقتصادی نسبتا قوی در ایالات متحده دلار را در مقایسه با سایر ارزها جذاب‌تر کرده است.

داده های روز دوشنبه نیز نشان داد که بازده صنایع ایتالیا در ماه دسامبر از پیش بینی‌ها ضعیف‌تر بوده است.

"وین تین" رییس دپارتمان استراتژی ارزی در بانک خصوصی «براون برادرز هریمن» آمریکا ، گفت: اطلاعات آماری ما در مورد اقتصاد آمریکا قوی تر و در سوی دیگر این اطلاعات در مورد کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضعیف‌تر است. در عین حال برای فرار از کرونا، تقاضا برای سرمایه گذاری‌های امن نیز افزایش یافته است. این اتفاق کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به تبع آن یورو را تضعیف کرده و در سوی مقابل به سود دلار و در سطحی پایین‌تر به نفع یِن و فرانک سوییس است.

بی ثباتی سیاسی در آلمان نیز یکی از بادهای مخالف یورو است

 آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر رهبر اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (CDU) دوشنبه هفته جاری تایید کرد که سال آینده برای پست صدراعظمی این کشور وارد کارزار انتخاباتی نخواهد شد اما تا پیدا شدن یک نامزد، همچنان کرسی خود را در این حزب حفظ می‌کند.

بدنبال این اتفاقات ارزش یورو برابر دلار به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه اخیر رسید و هر یورو با نرخ برابری ۱.۰۹۲۵ دلار معامله شد.

پوند انگلیس نیز به پایین‌ترین سطح ۲ ماه اخیر خود رسید و هر پوند با نرخ برابری ۱.۲۸۷۰ دلار معاوضه شد و اندکی بعد کمی جان گرفت تا این رقم به ۱.۲۹۳۸ برسد.

علاوه بر این، دلار استرالیا نیز با کاهش مواجه شد و نرخ برابری آن با دلار آمریکا به ۰.۶۶۵۶ دلار رسید و پایین ترین سطح خود را از سال ۲۰۰۹ تاکنون تجربه کرد.

کد خبر: ۵٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha