۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
بیشتر از این نمی توان منتظر شورای عالی بورس ماند/ استفاده مجلس از اختیاراتش برای ساماندهی بازار
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بازار مطرح کرد

بیشتر از این نمی توان منتظر شورای عالی بورس ماند/ استفاده مجلس از اختیاراتش برای ساماندهی بازار

مسلم صالحی عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت:  ما به جد به دنبال این هستیم که مسئولین و حتی وزیر اقتصاد را درباره نابسامانی های بازار سرمایه به مجلس دعوت کرده و درباره شرایط فعلی، مورد سوال قرار دهیم.

مسلم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از شرایط فعلی بازار سرمایه و مدیریت شورای عالی بورس در این زمینه گفت : واقعیت این است که اختیارات بسیار خوبی به شورای عالی بورس در زمینه ساماندهی این بازار واگذار شد و حتی می‌توان گفت که این اختیارات در حد اختیارات فراقانونی بود.

وی تصریح کرد : با توجه به این حد از اختیارات مجلس انتظار داشت شورای عالی بورس به بحث ساماندهی بازار سرمایه به طور جدی ورود کند اما علنا و عملاً در این زمینه اتفاق خاصی صورت نگرفت.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس اظهار داشت:  تا به امروز هم مجلس سعی کرد به گونه‌ای در این مسئله همراهی کند تا جو روانی بازار سرمایه بیش از این ملتهب نشود اما واقعیت این است که بیشتر از این نمی شود دست روی دست گذاشت تا مشخص شود این شورا قرار است چه اقداماتی را انجام دهد.

 این نماینده مجلس گفت:  ما به جد به دنبال این هستیم که مسئولین و حتی وزیر اقتصاد را درباره نابسامانی های بازار سرمایه به مجلس دعوت کرده و درباره شرایط فعلی، مورد سوال قرار دهیم.

 وی تصریح کرد:  این مسئله حتی تا جایی پیش رفته که امروز بحث استیضاح وزیر اقتصاد پیرو  نابسامانی بازار سرمایه در مجلس کلید خورده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد : اگر وزارت اقتصاد و امور دارایی و شورای عالی بورس از آن اختیارات قانونی خود برای ساماندهی بازار سرمایه استفاده نکنند قطعاً مجلس در این مسئله ورود کرده و از اختیارات قانونی خود استفاده خواهد کرد لذا مجلس  تصمیم جدی دارد که به نابسامانی‌های با بازار سرمایه ورود کند.

کد خبر: ۵۱٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha