۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۸
تعطیلی کارخانه چرم مصنوعی و روغن نباتی جهان/ علت اصلی کمبود سرمایه در گردش
نماینده مردم زنجان در مجلس با بازار مطرح کرد

تعطیلی کارخانه چرم مصنوعی و روغن نباتی جهان/ علت اصلی کمبود سرمایه در گردش

طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل ۴۰ درصد از کارخانجات شهرستان زنجان تعطیل هستند و ۶۰ درصد از کارخانجات باقیمانده هم با ظرفیت‌های کمی مشغول به فعالیت اند.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ظرفیت های راکد صنایع در کشور گفت: حداقل ۴۰ درصد از کارخانجات شهرستان زنجان تعطیل هستند و ۶۰ درصد از کارخانجات باقیمانده هم با ظرفیت‌های کمی مشغول به فعالیت اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به چرایی تعطیلی کارخانجات زنجان بیان داشت: این کارخانجات پیرو سرمایه اولیه خود فعالیت خود را مقداری جلو برده و بعد از پشت سر گذاشتن سایر مراحل در تامین سرمایه برای تولید ناتوان بوده‌اند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: این کارخانجات با علم به اینکه در گام نخست فعالیت خود توانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند به گردش درآمده اند و اما در ادامه مورد بی مهری بانک‌ها قرار گرفته و حتی نتوانستند سرمایه‌گذار دیگری را به عنوان شریک به پروژه خود اضافه کنند لذا این موانع باعث شده تا کارخانه‌ای به گردش در نیامده، تعطیل شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال کارخانه چرم مصنوعی زنجان و یا روغن نباتی جهان و یا کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی نمونه بارزی از کارخانجاتی است که به دلیل تأمین منابع مالی تعطیل شده‌اند.

وی اظهارداشت: همچنین دو کارخانه فولاد هم در حوزه انتخابیه بنده مشمول این وضعیت شده و در تعطیلی به سر می‌برند بنابراین مقوله سرمایه در گردش یکی از مشکلات اصلی کارخانجات تعطیل شده زنجان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: به واقع در این شرایط باید بانک‌ها اقدامات ویژه‌ای داشته و دست این کارخانجات را برای فعالیت باز بگذارند.

کد خبر: ۵۱٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha