۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
بسیاری از گرانی ها ناشی از بلوکه بودن مواد اولیه در دست دولت است
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه فلزی تهران:

بسیاری از گرانی ها ناشی از بلوکه بودن مواد اولیه در دست دولت است

فراهانی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم فلزی آشپزخانه تهران اظهار داشت: بسیاری از گرانی های داخل و کالاهای تولیدشده متاسفانه ناشی از بلوکه بودن مواد اولیه در دست دولت است درحالی که باید مواد اولیه به قیمت مناسب به دست تولیدکننده برسد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، حسن حسنی سفید آبی فراهانی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم فلزی آشپزخانه تهران به تاثیرگذاری این موضوع در قیمت بعضی از تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: به طور مثال برای تولید یک دستگاه جارو برقی، تمامی لوازم جانبی این کالا به جز موتور در کشور تولید می شود. تنها موتور این کالا که ۱۰ تا ۱۵ در صد متریال کالا را در بر می گیرد، خارجی است؛ اما کالا بیش از ۱۰ درصد گران تر می شود. مواد اولیه برای تولید دیگر قسمت های جارو برقی کاملا در کشور تولید می شود و منطقی است تا کالا در پروسه زمان، تنها ۱۰ درصد گران شود، پس این نشان می دهد که مواد اولیه ای که دولت در دست خود بلوکه نموده و آن را با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی به تولیدکنندگان می فروشد، تاثیر گرانی آن بسیار بیشتر از ۱۰ در صد خواهد بود.

او تصریح کرد: در سال جهش تولید هستیم؛ اما دولت که باید برای پیشبرد این هدف با تمامی تولید کنندگان همکاری و همراهی داشته باشد و به اصطلاح، جاده را برای تولید صاف نماید در جاده هدفمندی، برای تولیدکنندگان آنقدر دست انداز می گذارد که ماشین تولید از کار باز می ایستد. در این شرایط چه توقع از تولید و تولیدکننده می رود، باید بستر ایجاد شود تا بتوانیم شعار را به عمل تبدیل کنیم.

حسنی سفید آبی فراهانی در ادامه بیان داشت: در بحث بلوکه شدن و انحصاری نمودن مواد اولیه توسط دولت می توان به دیگر محصولات در این صنف نیز اشاره داشت از جمله؛ سرویس چدن، تفلن، استیل، کتری و قوری و سایر کالاهایی که هر کدام در صورت رونق و وجود مواد اولیه مورد نیاز، می تواند اشتغال فراوان و بکارگیری کارگران و تولیدکنندگان بسیاری را میسر سازد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم فلزی آشپزخانه تهران با تاکید بر مشکلات فراوان تولیدکنندگان در کشور گفت: ما همه خواهانیم رشد اقتصادی هستیم. صنوف مختلف که بیشترین درآمدزایی و اشتغال را در کشور برای دولت فراهم آورده اند، هر یک به تنهایی سال های زیادی را برای کسب تجربه و ایجاد سرمایه گذاری در صنف خود صرف نموده اند، بخشی از این افراد در تولید و بخشی در توزیع و خدمات مشغول هستند. به کار بردن نظرات و پیشنهادات ایشان در مشکلات به بن بست رسیده دولت، می تواند منجر به ایجاد راهکارهای اساسی و منطقی و بهینه گردد.

او تصریح کرد: استفاده از مغزهای نجبه صنفی در اموری چون واردات، صادرات، تولید و توزیع تمامی کالاها شریان کند رشد اقتصادی را روزبه روز تندتر و از این پیچیدگی بیکاری و گرانی خارج خواهد ساخت. مگر نه این است که اصناف هریک در شغل خود بدرستی جای گرفته اند و مشغولند. هر یک از آنها که بالغ بر ۳ میلیون واحد صنفی را در کشور شامل می شوند از یک شاخه به شاخه دیگر نپریده اند و سال هاست که در همان شغلی که انتخاب کرده اند مشغولند و بیش از هر فرد دولتی دیگری این اصناف هستند که می توانند مشکلات را ببینند و راه حل برایش بیابند. دولت برای برون رفت از مشکلات اقتصادی از اصناف نظر خواهی و کمک بگیرد، بداند که با جان و دل همراه خواهد بود.

کد خبر: ۵۱٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha