۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
شرایط دورکاری کارکنان دولت اعلام شد

شرایط دورکاری کارکنان دولت اعلام شد

شفیعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شرایط دورکاری ۵۰ درصدی برای کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی به منظور جلوگیری از اخلال در خدمت رسانی به مردم مشخص و اعلام شد.

به گزارش بازار، مسعود شفیعی افزود: تمامی مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی باید در تنظیم برنامه دورکاری ۵۰ درصدی نیروهای خود از مفاد اعلام شده تبعیت کنند.

وی یادآورشد: بروز اختلال یا تاخیر در انجام امور محوله به واحدها و کارشناسان سازمان به بهانه اجرای این بخشنامه به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

شفیعی اظهارداشت: در صورت بروز هر گونه مشکل در فرایند اجرایی فعالیت‌های سازمان، نبود امکان برقراری ارتباط به موقع با همکار مربوطه و پاسخگویی نامناسب به ارباب رجوع و دستگاه‌های اجرایی، مسئولیت امر بر عهده معاون یا مدیر ذیربط خواهد بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: لازم است قبل از موافقیت با دورکاری هر یک کارکنان، همکاران مشمول، نسبت به معرفی نیروی جانشین مستقر در ستاد با تمامی اختیاران و دسترسی‌های خود، اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: این ضرورت در خصوص استفاده از مرخصی استحقاقی همکاران نیز صادق است و انتظار می‌رود هر کدام از کارکنان غایب اقدام به معرفی جانشین کنند.

شفیعی ادامه داد: هیچ یک از مدیران قبل از حصول اطمینان نسبت به دسترسی بی وقفه تلفنی یا اینترنتی به آن دسته از همکارانی که در محل کار حضور نخواهد داشت، مجاز به موافقت با دورکاری آنان نیستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: کارکنانی که از دورکاری استفاده می‌کنند، متعهد به انجام کامل وظایف خواهند بود، در صورتی که امکانات و زیرساخت‌های لازم برای انجام دورکاری برای آن‌ها وجود ندارد، تا روشن شدن تکلیف صدور مجوز برای آنان به تعویق خواهد افتاد.

وی ضمن تاکید بر اینکه موافقیت با دورکاری کارکنان در ۲ روز متوالی مجاز نیست، اعلام کرد: جابجایی و تغییر در برنامه دورکاری اعلام شده طبق جدول ارائه شده توسط هر مدیر یا معاونت، مجاز نیست و چنانچه به هر دلیل پیش بینی نشده ای، در روز مقرر امکان حضور کارمند فراهم نباشد، علاوه بر اعلام روز جایگزین، برای روز مورد نظر، مرخصی درخواست شود.

شفیعی بیان کرد: بنا به تصمیمات اتخاذ شده، مجوزی برای استفاده از دورکاری در روز چهارشنبه ۱۴ آبان امسال دورکاری وجود ندارد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به ضرورت کاهش ترددهای غیر ضروری و اجرای مطلوب فاصله گذاری اجتماعی برای مدیریت بیماری کرونا، استفاده حداکثری از امکان حاضر نبودن ۵۰ درصدی کارکنان با رعایت مفاد اعلام شده، مورد تاکید و توصیه است.

بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا، تا آخر آبان ماه کارکنان دولت می‌توانند از فرصت دورکاری ۵۰ درصدی بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۵۱٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha