۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
‌مصوبه های دولت برای خرید اتوبوس و مترو باید اجرایی شود
رئیس شورای شهر تهران:

‌مصوبه های دولت برای خرید اتوبوس و مترو باید اجرایی شود

هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: دولت مصوب‌های خوبی در خصوص تامین اتوبوس و مترو دارد، اما باید پیگیری‌های لازم را مسئولان شهرداری انجام دهند تا اجرایی شود.

به گزارش بازار، محسن هاشمی در مراسم آیین بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نو در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: زمانی دولت در دهه هفتاد هزینه خرید اتوبوس را به صورت ۱۰۰ درصدی تقبل کرد و در همین راستا قرارداد ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شد و ۲۰۰۰ دستگاه این اتوبوس‌ها در دولت تحویل داده شد و و در دولت‌های نهم و دهم نیز نه تنها برای تهران بلکه برای همه کلانشهرها ۱۰۰ هزار اتوبوس خریداری و تبصره ۱۳ فعال شد و با هفت تا هشت کارخانه اتوبوسرانی قرارداد بستند.

وی با بیان این‌که بارها اعلام کردم مسئولان شهرداری نیز باید فشار بیاورد و خجالت نکشد و حتی به شوخی گفته‌ام که لحاف و تشک در دفتر ریاست جمهوری پهن کند، افزود: در دولت روحانی نیز مصوبه‌های خوبی داشتیم به گونه‌ای که با این مصوبه می‌توانستیم ۱۹ هزار اتوبوس و ۴۶ هزار مینی‌بوس داشته باشیم، اما متاسفانه این مصوبه خوب که برای سال ۱۳۹۶ هم هست محقق نشده و از حناچی می‌خواهم این متن را با دقت بخواند و آن را دنبال کند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: این مصوبه به همه دست اندرکاران ابلاغ شده است و نمی‌دانم چرا آن را دنبال نمی‌کنند و رییس جمهور کاری را که باید، انجام داده است و حالا اگر سیستم ما نمی‌تواند این مصوبه را تبدیل به اتوبوس کند، موضوع دیگری است.

هاشمی با بیان این‌که برای ساخت متروی تجریش نیز ما همین راه را رفتیم و فاینانس گرفتیم، گفت: حالا این مصوبه دولت برای اتوبوس خیلی راحت‌تر است چرا که بازپرداخت این خریدها با وزارت نفت است و در مورد مترو هم مصوبه مشابه داشتیم که برای قبل از خروج دونالد ترامپ از برجام بود و می‌توانستیم آن را احیا کنیم و وقت لازم برای کارکردن را داشتید.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که در مورد تامین واگن مترو نیز هرچه نگاه می‌کنم می‌بینم که مصوبه‌های لازم وجود دارد و باید پیگیری‌های لازم انجام شود، ادامه داد: دولت تصمیم گرفته است، اما استفاده‌کنندگان نهایی آن را رها کردند و باید موانع هم رفع شود.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در کشور گفت: متاسفانه وضعیت خوب نیست، نه زمان مناسب و نه اقدامات مناسب و نه امکانات خوبی برای مواجهه با کرونا داریم.

هاشمی با بیان این‌که حمل و نقل عمومی منشأ انتشار کرونا در شهرهای بزرگ است به گونه‌ای که ۳۰ الی ۴۰ درصد انتشار در حمل و نقل عمومی رخ می‌دهد، افزود: تصور نکنید که تا چند ماه آینده کرونا می‌رود بلکه باید زندگی و حمل و نقل‌مان را با کرونا تنظیم کنیم و نیازمند کمک بیشتر به ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم تا فاصله گذاری را رعایت کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این‌که امسال سال جهش تولید نام‌گذاری شده، خاطرنشان کرد: جهش تولید فقط تولید ماسک نیست و باید بگویم در مورد اتوبوس و مترو شعار رهبری محقق نشده و از ۱۰ کارخانه سازنده اتوبوس، ۹ کارخانه خوابیده است و باید فکری به حال آن‌ها کرد.

کد خبر: ۵۱٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha