۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
طول بزرگراه‌های کشور ۵۰ درصد افزایش داشته است
وزیر راه و شهرسازی؛

طول بزرگراه‌های کشور ۵۰ درصد افزایش داشته است

همدان - وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه طول بزرگراه‌های کشور ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: راه‌آهن ایران - افعانستان به منظور افزایش تبادلات تجاری تا پایان آبان ماه فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمد اسلامی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم آغاز عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - سنندج با بیان اینکه استکبار و آمریکای جهان خوار تمام سعی خود را به کار بسته تا ایران را زمین گیر کند؛ گفت: دشمن شرایط سختی را که در تاریخ هیچ ملتی تجربه نکرده بر کشور ما جاری و ساری کرده اما چرخ سازندگی کشور علیرغم تمام این مزاحمت‌ها در حرکت است.

اسلامی بابیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران یک جریان زنده وجود دارد و آن هم جریان سازندگی است که موجب توسعه کیفیت زندگی مردم می‌شود، گفت: دشمن به صراحت اعلام کرده جنگ اقتصادی را انتخاب کرده تا با اعمال فشارهای سنگین انقلاب اسلامی را ساقط کند اما ما با هوشیاری در مسیر دلخواه دشمن قرار نمی‌گیریم.

تمام امکانات صنعت راه آهن در داخل کشور تأمین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با همت همگانی هر چه سریع‌تر این برهه را نیز پشت سر خواهیم گذاشت، گفت: امروز تمام امکانات صنعت راه آهن در داخل کشور تأمین می‌شود و به کوری چشم آمریکا به هیچ جا وابستگی نداریم و در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده قطع وابستگی را قاطعانه به عنوان یکی از اهداف خود قرار دهد؛ گفت: این اراده وجود دارد که یک کشور قدرتمند باشیم و وابستگی به جایی نداشته باشیم.

طول بزرگراه‌های کشور ۵۰ درصد افزایش داشته است
اسلامی در ادامه به وضعیت اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه طول آزادراه‌های کشور از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر در دوران قبل از دولت یازدهم به سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر در پایان دولت دوازدهم خواهد رسید، گفت: طول بزرگراه‌ها نیز ۵۰ درصد افزایش داشته که این اقدامات عمرانی بزرگ در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد.

اسلامی بابیان اینکه در بخش مسکن نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و در حال اجراست تا این دغدغه مردم نیز به مدد الهی برطرف شود، گفت: با اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، دغدغه دیرینه تأمین مسکن مردم برطرف می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه خطوط ریلی کشور گفت: وعده رئیس جمهور اتصال ریلی پنج استان به خطوط راه‌آهن بود که طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ متصل شدند.

وی با بیان اینکه هفت برنامه دیگر در دست اجراست، گفت: این پروژه‌ها نیز حداکثر یکی پس از دیگری تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از پروژه‌ها پروژه همدان - سنندج و یکی خط اتصالی همدان - ملایر است که آن را هم سرعت خواهیم داد تا راه‌اهن غرب کشور را توسعه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اتصال خطوط ریلی خارج از کشور برای ما مهم است تا خطوط ترانزیتی را گسترش دهیم؛ افزود: راه‌آهن ایران - افعانستان به منظور افزایش تبادلات تجاری تا پایان آبان ماه فعال می‌شود.

در بخش زیرساخت راه‌آهن مانند لوکوموتیو و واگن‌های مسافرتی از همه ظرفیت‌های داخلی بهره می‌گیریم

اسلامی یادآور شد: در بخش زیرساخت راه‌آهن مانند لوکوموتیو و واگن‌های مسافرتی از همه ظرفیت‌های داخلی بهره می‌گیریم و تلاش ما بر این است که هیچ وابستگی به خارج از کشور نباشد.

وی در خصوص ایجاد خطوط ریلی سنندج - باشماق نیز گفت: این پروژه در مرحله مطالعات اولیه است هرچند مذاکرات با عراق انجام شده که باید پیگیری شود و بتوانیم از این تبادلات استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در مورد ریل گذاری خط راه آهن همدان _سنندج نیز گفت: این طرح تا پایان سال آینده تکمیل و قطار مسیر همدان به سنندج روی ریل می‌رود.

وی بابیان اینکه ریل‌گذاری مکانیزه ۶۵ کیلومتر از خط‌آهن همدان-سنندج از سمت همدان امروز دوشنبه ۱۲ آبان آغاز می‌شود، ادامه داد: برای توسعه روابط اجتماعی و اقتصادی ساخت راه‌آهن همدان - سنندج اهمیت ویژه ای دارد.

اسلامی عنوان کرد: راه‌آهن همدان - سنندج به طول ۱۵۰ کیلومتر بخشی از راه‌آهن تهران - همدان - سنندج است که مرکز استان‌های همدان و کردستان را به هم مرتبط می‌کند.

وی یادآور شد: ۴۸ کیلومتر از این مسیر ریلی در استان همدان و ۱۰۲ کیلومتر آن در استان کردستان واقع است.

کد خبر: ۵۱٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha