۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
طرح حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه به صورت عادی بررسی می شود
با موافقت نمایندگان مجلس؛

طرح حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه به صورت عادی بررسی می شود

نمایندگان مردم در خانه ملت در مخالفت با دو فوریت و یک فوریت طرح حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه، رأی به بررسی آن به صورت عادی دادند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۲ آبان) مجلس شورای اسلامی با بررسی دوفوریتی طرح حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه با ۵۸ رأی موافق، ۱۲۵ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

همچنین نمایندگان در ادامه با ۴۹ رأی موافق، ۱۲۶ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن با بررسی یک فوریتی این طرح نیز مخالفت کردند.

براساس این گزارش مقرر شد طرح حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه به صورت عادی در صحن علنی مجلس بررسی شود.

سید علی موسوی به عنوان درخواست کننده دوفوریت بررسی طرح مذکور گفت: وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم نامطلوب بوده، این روزها به دلیل شرایط بد اقتصادی، گرانی، تورم افسارگسیخته، افزایش قیمت ها، عوارض و تبعات بحران کرونا، فشارهای تحریمی، بخش زیادی از مردم در تامین کالاهای اساسی با مشکل مواجه شده اند و سرپرست خانواده ای که تنها درآمدش مستمری اندک نهادهای حمایتی است، قادر به تامین نیازهای اولیه خانواده نیست، بنابراین باید برای بهبود معیشتی ولی نعمتان انقلاب تلاش کرد و اقدام جدی داشته باشیم.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز قشر ضعیف و نیازمند جامعه که نورچشمی های انقلاب هستند، نمی توانند همزمان در سفره خود غلات، حبوبات و پروتئین داشته باشند. همانطوری که رهبر معظم مجلس یازدهم را مجلس امید و انتظار نامیدند، مردم هم از ما انتظار دارند در شرایطی که برخی دولتمردان به فکر معیشت آنها نیستند، به موضوع معیشت آنها ورود کنیم. در همین راستا برای حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر این طرح تدوین شده که از ۵ دهک پایین جامعه که حدود ۴۵ درصد جامعه را تشکیل می دهد، حمایت خواهد شد. در این طرح تامین کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت، روغن، ماکارونی، مرغ و تخم مرغ باقیمت حمایتی عرضه می شود و همچنین به منظور کاهش هزینه های عمومی خانوارهای نیازمند بهای برق، آب و گاز آنها در صورت رعایت الگوی مصرف، به صورت رایگان محاسبه می شود. همچنین ودیعه مسکن هزینه دارو درمان هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۵۱٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha