۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
بازده مناسب بورس نسبت به بازارهای موازی تا پایان سال
مدیرعامل سبدگردان «داریک پارس» مطرح کرد

بازده مناسب بورس نسبت به بازارهای موازی تا پایان سال

شهرآبادی، مدیرعامل سبدگردان «داریک پارس» ضمن ارزنده دانستن سهام در شرایط کنونی گفت: بازار سرمایه در بلندمدت بازار سودآوری است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیرعامل سبدگردان «داریک پارس»، در بررسی ریزش بازارسرمایه طی روزهای اخیر گفت: باوجودیکه در حال حاضر دلیلی برای نگرانی در این بازار وجود ندارد، اما قطعا یکی از دلایل ریزش های اخیر موضوع ترس و پنیک سهامداران به خصوص تازه واردان است. این درحالیست که گزارش های ۶ ماهه شرکت‌ها پیش روست که کارشناسان پیش بینی خوبی از نتیجه این گزارش ها (با توجه به قیمت دلار و قیمت های مناسب کالاهای اساسی در سطح جهانی) دارند.  

ابوالفضل شهر آبادی اضافه کرد: بنابراین انتظار می رود، با برطرف شدن تاثیر روانی انتخابات آمریکا بر بازار سهام، سرمایه گذاران بورسی، بر مدار منطقی حرکت کرده و شاهد بازگشت بازار به مسیر مثبت باشیم.

وی تصریح کرد: به نظر من هر کدام از دو نامزد انتخاباتی امریکا رویکرد متفاوت دارند و اثرات این رویکردها هم البته در کوتاه مدت بر بازار متفاوت خواهد بود، به همین جهت می شود به بازار حق داد که منتظر باشد که پس از تعیین نتیجه انتخابات، تصمیم گیری کند؛ هرچند که در بلند مدت بازارسرمایه روند صعودی خواهد داشت.

بورس، نخستین بازار رو به رو رشد، بعد از انتخابات
مدیرعامل سبدگردان «داریک پارس» تاکید کرد: به نظر من بازار سرمایه، در حال حاضر ارزان ترین بازار است، ممکن است مانند ۶ ماه نخست سال رشد شدیدی نداشته باشیم اما قطعا تا پایان سال در این بازار با رشد خوبی مواجه خواهیم بود و از آن به بعد باید در انتظار تغییرات حاکی از انتخابات ریاست جمهوری خودمان به عنوان عاملی موثر بر فضای غیرسیستماتیک بازار باشیم.  

این کارشناس بازارسرمایه در خصوص دلیل این تحلیل خود ابراز داشت: روند قیمت سهام شرکت ها در بازارسرمایه در این مدت کاهش زیادی را تجربه کرده و ریزش بیشتری برای آن نمی‌توان متصور بود، از طرفی دیگر این بازار پتانسیل رشد بالایی دارد و نسبت به بازارهای دیگر به خصوص مسکن و دلار (که احتمالا به زودی شاهد رکود آنها خواهیم بود) بازده مناسبتری خواهد داشت.

شهرآبادی با تفکیک دو نوع از سهامداران در فضای کنونی گفت: به نظر من سهامداران ریسک پذیر با علم به ارزندگی قیمت ها در شرایط حاضر اقدام به خرید می کنند. دسته دوم که سهامداران ریسک گریز هستند می توانند ضمن خارج نشدن از بازار خریدهای جدید خود را به بعد از اعلام نتایج انتخابات و جهتگیری جدید بازار موکول کند.

ریسک‌پذیرها برنده‌اند
وی اظهار کرد: با در نظر گرفتن تمامی شرایط، می توان به این جمع بندی رسید که بازار سهام به زودی شاهد استقبال زیادی و شکل گیری صف های خرید باشد، بنابراین گروهی از سرمایه گذاران که در این مدت ریسک پذیر بوده و در بازار مانده اند، نتیجه ریسک خود را با بازدهی بالا خواهند دید.

بورس تنها گزینه سرمایه‌گذاری
شهرآبادی بیان کرد: روند صعودی بازار سرمایه در ابتدای سال، توجه تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کرد و در عین حال، این بازار مورد توجه خاص دولت قرار گرفته است. حال اگر مدت کوتاهی، قیمت ها با ریزش رو به رو شوند، به این معنا نیست که بازارسهام، زیان‌ده باشد، این بازار دوباره حرکت می‌کند و بازدهی‌های خوبی نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند؛ به طور قطع تا سال آینده تنها گزینه سرمایه‌گذاری، بورس خواهد بود.

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از ریسک‌ها می‌کاهد
وی در پایان خاطرنشان کرد: همیشه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد میکنم به طور مستقیم وارد بازار نشوند، بلکه از طریق سبدگردان‌ها و صندوق‌ها در این بازار سرمایه‌گذاری کرده و از این طریق ریسک‌های خود را پوشش دهند.  

کد خبر: ۵۱٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      0 0
      ما که به نصیحت شماها از اول ریزش گوش دادیم 70درصد تو ضرریم..بازم گوش بدیم کل پولمون رفته.ادم عاقل بدون رانت تو بورس نمیمونه.شما هم برا خالی کردن جیب ما تازه واردا نصیحت به موندن کردید تا پولمونو بالا بکشید.شما کارشناس نیستید نگران سهام خودتونید و میخواید ضررشو ملت بدند.70درصد ضرر من کی قرار جبران بشه.بازار سرمایه برا شما خوب بود.میخواید ته مونده پولمون رو هم تو بورس بیاریم بخورید و بخندید بهمون و بگید تا ابله در جهان هست....