۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
۳ میلیارد ریال تسهیلات کشت گیاهان دارویی به  عشایر خراسان جنوبی پرداخت شد
مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی:

۳ میلیارد ریال تسهیلات کشت گیاهان دارویی به عشایر خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند- عصمتی پور،مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال تسهیلات کشت گیاهان دارویی به عشایر استان پرداخت شده است.

مهدی عصمتی پور در گفت و گو با بازار با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی در کشت گیاهان دارویی بیان کرد: در راستای شناسایی نوع گیاهان دارویی در محلات، به دنبال تهیه نقشه راه گیاهان دارویی در حوزه عشایر هستیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی دریافت کرده‌ایم، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال تسهیلات کشت گیاهان دارویی به جمعیت عشایر استان پرداخت شده است.

عصمتی پور از کشت گیاهان دارویی در ۶۵۸ هکتار در خانوارهای عشایر خبر داد و افزود: از این سطح مرتعی و صحرایی هزار و ۵۸ تن  گیاهان دارویی برداشت شد.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت هزار و ۶۳۵ خانوار از مزایای اجرای این طرح بهره مند شده اند، افزود: در راستای اجرای این طرح به متقاضیان به ازای کشت هر هکتار کشت گیاهان دارویی ۱۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود. 

عصمتی پور بیان کرد: در سال گذشته هفت هزار و ۱۵۰ نفر روز از آموزش‌های حوزه دام، گیاهان دارویی و تشکل‌های عشایری را فرا گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایر در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۴۰ هزار متر مکعب آب برای شش هزار و ۵۵۰ خانواد در ۶۵۷ محله عشایری حمل شده است.

کد خبر: ۵۱٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha