۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
شناسایی زیان ۴۲ ریالی برای هر سهم «تکنو»

شناسایی زیان ۴۲ ریالی برای هر سهم «تکنو»

شرکت مهندسی تکنوتار در فعالیت شش ماهه به ازای هر سهم ۴۲ریال زیان شناسایی کرد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شرکت مهندسی تکنوتار اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای شش ماهه خود را در حالی منتشر کرده که با زیان انباشته ۹۲ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریالی مواجه شده است.  

این شرکت در ۶ماه فعالیت خود زیان عملیاتی خود را ۹میلیارد و ۹۸۳میلیون ریال، زیان خالص را ۱۰میلیارد و ۲۴۲میلیون ریال و زیان هرسهم را ۴۲ریال منتشر کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که «تکنو» در ۶ماهه اول سال مالی خود توانسته ۱۶۹دستگاه از محصولات خود را به مبلغ ۶۷میلیارد و ۱۱۹میلیون ریال به فروش برساند و در مقایسه با  فروش ۷۸دستگاهی به مبلغ ۱۸میلیارد و ۱۶۹میلیون ریالی مدت مشابه سال مالی گذشته با افزایش چشمگیری در فروش همراه شده است. تکنو  سود ناخالص از این محل را ۱۰میلیارد و ۵۱۴میلیون ریال اعلام کرده است.

این شرکت پیش بینی کرده است که فروش خود را در سال جاری به مبلغ ۲۰۵میلیارد ریال برساند که متاسفانه در شش ماهه اول سال مالی جاری عمدا به دلیل مشکلات در واردات اقلام خرید خارجی و شیوع بیماری کرونا بودجه محقق نشده و مبلغ بودجه فروش در کل مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال پیش بینی شده است.

در برآوردی که «تکنو» از تغییرات عوامل بهای تمام شده برای دوره ۶ماهه منتهی به ۳۰اسفند۱۳۹۹ دارد اعلام شده که بخش قابل توجهی از قیمت تمام شده شامل هزینه مواد مصرفی است که طی دوره ۶ماهه اول سال ۱۳۹۹ افزایش قابل توجهی نسبت به سال ۱۳۹۷ داشته است و شرکت باتوجه به کشش بازار و قیمت رقبا بخشی از آن را با افزایش قیمت فروش جبران کرده است. همچنین هزینه های سربار و هزینه های اداری و تشکیلاتی ۶ماهه دوم به نسبت ۶ماهه اول است و افزایش و کاهش قابل توجهی ندارد. در ۶ماهه دوم پیش بینی افزایش قیمت مواد قابل پیش بینی است.

کد خبر: ۵۱٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha