۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
۱.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شد
رئیس سازمان صمت گیلان:

۱.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شد

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان گفت: تاکنون یک هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان به یک هزار و ۷۵۶ واحد تولیدی تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، فرهاد دلق پوش در مراسم افتتاح مرکز فوریت های بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و طرحهای سرمایه گذاری گیلان که با حضور استاندار و سایر مدیران اقتصادی و زیربنایی استان انجام شد، گفت: این مرکز بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید و رفع موانع سرمایه گذاری بمنظور تسهیل بخشیدن با امور با حضور نمایندگان همه دستگاه‏‎های مرتبط تشکیل شده است که به صورت شبانه روزی پاسخگو خواهند بود.

رئیس سازمان صمت گیلان هدف از این رویداد را رصد مداوم مشکلات بخش تولید و سرمایه گذاری گیلان دانست و اظهار داشت: در این مرکز، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید و صنعت مستقر شده‌اند و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت غیرحضوری، مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند تا در سریع ترین زمان ممکن با هم افزایی دستگاه‏‌های مرتبط که از قبل هماهنگی و آمادگی لازم انجام گرفته است، گره گشایی کنند.

دلق پوش با بیان اینکه شرایط تحریم ظالمانه و معظل ویروس کرونا باعث شده است تا برخی واحدهای تولیدی دچار چالش شوند، خاطر نشان کرد: اکنون فرصت مناسبی برای حمایت عملیاتی از صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی استان با اتکا به ظرفیتهای قانونی و توانمندی بومی و داخلی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به رتبه سوم کشوری در تعداد پرداخت تسهیلات در قالب رونق تولید اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون به هزار و ۷۵۶ واحد بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان، بیش از یکهزار و ۶۶۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که شکرخدا با همکاری و مساعدت بانکها، شاهد افزایش ۱۵۱درصدی جذب تسهیلات نسبت به سال قبل بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در پایان تصریح کرد: پشتوانه قانونی این مرکز در ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر وجود دارد و در صورت اهتمام جدی دستگاه‌های عضو، می‌تواند به مهم‌ترین ابزار تحقق شعار سال یعنی جهش تولید، از طریق حل و فصل مشکلات و رفع موانع از پیش پای فعالان اقتصادی در حوزه‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

کد خبر: ۵۱٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha