۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
۴ میلیون تن کالای اساسی، آماده ترخیص از گمرک‌های کشور است
رئیس کل گمرک ایران:

۴ میلیون تن کالای اساسی، آماده ترخیص از گمرک‌های کشور است

میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران از انباشت چهار میلیون تن کالای اساسی در گمرکات کشور خبر داد و گفت: حدود ۸۰۰ هزار تن نیز در لنگرگاه منتظر تخلیه هستند.

به گزارش بازار، مهدی میراشرفی افزود: با مصوبه اخیر دولت، کالاهای انباشت شده در گمرک‌های کشور می‌تواند به سرعت ترخیص و روانه بازار شود.

رئیس کل گمرک کشور با تاکید بر اینکه گمرکات کشور موظف شدند، از فردا ۲ شنبه همه کالاها، به خصوص کالاهای اساسی و موارد اولیه تولید را از محل ارز متقاضی و وردات در مقابل صادرات بدون دریافت کد رهگیری ترخیص کنند گفت: فرق اصلی این مصوبه با مصوبه‌های قبلی در حذف الزام گمرک به دریافت کد رهگیری برای ترخیص کالاهاست.

وی افزود: این موضوع می‌تواند به شدت رسوب کالا در گمرک را کاهش و سرعت مبادلات تجاری کشور را افزایش دهد و اگر این مصوبه همچون برخی مصوبات قبلی در اجرا دچار تغییرات نشود، حجم بالایی از کالاهای رسوب شده در گمرک، سریع ترخیص خواهند شد.

میراشرفی با اعلام اینکه مدت زمان ترخیص کالا از زمانی که مجوزهای لازم به گمرک تحول می‌شود کمتر از ۳ روز است، درباره فاسد شدن برخی کالاهای خوراکی به علت ماندگاری در گمرکات کشور هم گفت: هیچ کالایی بدون اخذ مجوزهای بهداشتی و استاندارد از گمرک ترخیص نخواهد شد.

رئیس کل گمرک کشور همچنین افزود: مصوبه جدید دولت درباره آزاد شدن واردات از محل صادرت کمک می‌کند کالاهای خوراکی و فاسد شدنی بتوانند قبل از انقضاء مجوزهای اخذ شده از نهادهای مسئول همچون وزرات بهداشت و سازمان استاندارد، ترخیص شوند.

کد خبر: ۵۱٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha