۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
زیرساخت لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران فراهم است
استاندار ایلام:

زیرساخت لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران فراهم است

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های مرزی استان گفت: زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضای کمیسیون اقتصاد کلان بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل استانداری ایلام اظهار کرد: مرز مهران دارای مزیت های بسیار زیادی برای تبدیل به یک منطقه آزاد تجاری را دارد.

وی عنوان کرد:  وجود مرز مهران در مراودات تجاری و بازرگانی با عراق برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر دارای بیشترین مرز مشترک با کشور عراق است، اظهار داشت: علاوه بر این، مناطق همسایه ایلام در آن طرف مرز دارای اشتراکات زیاد مذهبی، قومی و فرهنگی با استان است.

وی در ادامه گفت: امتیاز مهم دیگر در استان ایلام، طراحی دو آزاد راه حمیل، ایلام، مهران، کربلا و دیگری آزاد راه پل زال، مورموری، چیلات، دهلران، نجف اشرف و دو خط راه آهن اسلام آباد به ایلام و راه آهن اندیمشک به دهلران است که باعث اتصال شمال، جنوب و مرکز کشور به استان و در نهایت کشور عراق می شود.

استاندار ایلام بیان کرد: علاوه‌ بر این، زیرساخت های ایجاد شده در منطقه ویژه مهران خود می تواند بستر بسیار خوبی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری باشد.

سلیمانی‌دشتکی، سپس از مشوق های لازم برای ایجاد سرمایه‌گذاری و بالا بردن امنیت مناطق مرزی شرق و غرب کشور به عنوان ظرفیت دیگر برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران یاد کرد و گفت: هر سرمایه‌گذاری که در این مناطق قصد سرمایه‌گذاری داشته باشد علاوه بر بیمه امنیتی و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات، ۱۵ درصد اضافه بر ردیف بودجه تسهیلات دریافت می کند.

وی، شرایط را برای تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران مهیا دانست و گفت: البته باید این نکته مهم را در نظر داشت که زیر ساخت‌های استان به خاطر حجم بالای خدمات دهی در عرصه ملی صرفا مختص ایلام نیست به همین منظور دولت و نظام و کشور بایست نگاه ویژه ای به استان داشته باشد.

کد خبر: ۵۱٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha