۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
واردات کالا از محل صادرات کالا آزاد شد
وزیر صمت:

واردات کالا از محل صادرات کالا آزاد شد

رزم حسینی، وزیر صمت گفت: براساس مصوبه جدید دولت، صادرکنندگان می‌توانند برای رفع تعهدات خود با یک واردکننده یا یک تامین کننده کالا تهاتر و از فردا برای واردات کالا اقدام کنند.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی پس از نشست هماهنگی با مسئولان بانک مرکزی و گمرک برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالاهای انباشت شده در گمرک افزود: امکان واردات کالا از محل ارز متقاضی نیز مهیا شد.

وی با اعلام اینکه همه گمرکات کشور موظف شدند از فردا صبح به ترخیص کالاهای وارداتی از محل ارز متقاضی یا ارزهای صادراتی اقدام کنند گفت: به جز متقاضیان دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی، امکان ترخیص کالا از همه گمرک‌های کشور برای واردکنندگانی که خودشان می‌تواند ارز مورد نیازشان را تامین کنند مهیا شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره پیگیری کالاهای ترخیص شده و رسیدن آن‌ها به دست مصرف کننده نهایی نیز افزود: سامانه‌هایی همچون بازارگاه با این هدف راه اندازی شده اند و چنانچه مشکلی در این باره است باید مسئولان وزرات کشاوزی پاسخگو باشند و ما فقط تامین کننده کالا هستیم.

وی گفت: اجرای این مصوبه بسیاری از مشکلات فعلی، همچون انباشت کالاهای اساسی مانند روغن و برنج در گمرکات کشور را رفع می‌کند و سرعت صادرات را افزایش می‌دهد.

کد خبر: ۵۱٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha