۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
کمبود روغن تا پایان هفته در قم برطرف می‌شود/ تأمین مرغ مصرفی
معاون استاندار قم:

کمبود روغن تا پایان هفته در قم برطرف می‌شود/ تأمین مرغ مصرفی

قم - غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از توزیع روغن نباتی در مراکز توزیع و فروشگاه‌های قم به اندازه کافی خبر داد و گفت: مشکل کمبود روغن تا پایان هفته در قم برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار،‌ مهرداد غضنفری پس از جلسه کارگروه تنظیم بازار که بعد از ظهر یکشنبه در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای کنترل قیمت‌ها بر اساس گزارش‌های ارائه‌ شده بازرسی منسجمی در سطح بازار قم داشته‌ایم، گفت: در ۷ ماه نخست امسال بالغ‌ بر ۴۲ هزار بازرسی توسط بازرسی اصناف و صمت انجام‌ شده است.

وی افزود: در این مدت در حدود چهار هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف با ارزش تقریبی ۲۲۳ میلیارد تومان شکل‌ گرفته و برخورد قانونی با متخلفان انجام‌ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: قرار است اکیپی متشکل از استانداری، دادستانی، سازمان صنعت و تعزیرات به‌صورت دوره‌ای در روند بازرسی شرکت کنند.

تأمین مرغ مصرفی در بازار قم
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار مرغ نیز ارائه شد که تثبیت قیمت را نشان می‌دهد و خوشبختانه مرغ به میزان کافی در بازار تأمین‌ شده و قیمت‌های مصوب نیز با نظارت کامل انجام و با هرگونه اجحافی در این زمینه برخورد می‌شود.

غضنفری افزود: طبق گزارش شرکت بازرگانی دولتی به لحاظ تأمین سایر مایحتاج عمومی از جمله برنج، روغن و شکر در وضعیت مطلوبی به سر می‌بریم و ذخایر استان کافی است ولی در موضوع روغن با توجه به مشکلاتی که در تأمین روغن خام در کل کشور وجود داشته، بازار در روزهای اخیر با کمبود مواجه شده است که با توجه به فرآوری روغن خام، کمبود روغن تا پایان هفته رفع می‌شود.

به گفته وی، برخی از اقلام نیز در هفته جاری با افزایش قیمت مواجه شد که به تنظیم تاریخ کشت در کشور در حوزه کشاورزی ارتباط دارد، در این‌ باره گوجه‌ فرنگی یکی از اقلامی است که تا پایان هفته به دلیل برداشت محصول از استان فارس این کمبود و افزایش قیمت رفع می‌شود.

توزیع ۶۰۰ تن روغن نباتی بین واحدهای صنفی و خرده فروش
رئیس اتحادیه بنکداران و عمده‌فروشان مواد غذایی قم هم در این جلسه با اشاره به کمبودهای روغن نباتی در کشور، گفت: حدود ۶۰۰ تن روغن نباتی توسط بنکداران وارد قم شده و از روز پنج‌شنبه میان واحدهای صنفی خورده فروشی در حال توزیع است.

سید ابراهیم صحفی اظهار داشت: کمبود روغن نباتی به دلیل کمبود مواد خام و اولیه آن بوده است و این امر باعث کمبود روغن در سراسر کشور شده است.

وی افزود: برای رفع کمبود روغن نباتی در بازار قم با تأمین مواد اولیه کارخانه‌های تولیدکننده روغن، به‌زودی مشکل رفع می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران و عمده‌فروشان مواد غذایی قم، تأکید کرد: همشهریان روغن باقیمت بالا خریداری نکنند و اجازه ندهند افراد سودجو از این‌ گونه خلأهای مقطعی سوء استفاده کنند.

صحفی در ادامه از نبود مشکل در حوزه سایر کالاهای اساسی و مصرفی خانوار و موجودی مقدار کافی انواع برنج و شکر و حبوبات و غیره در انبارهای بنکداران خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی با توزیع کامل ۶۰۰ تن روغن نباتی مشکل کمبود این کالا نیز رفع می‌شود.

کد خبر: ۵۱٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha