۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کمبود کالای اساسی در گیلان وجود ندارد
استاندار گیلان:

کمبود کالای اساسی در گیلان وجود ندارد

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه کمبود کالای اساسی در استان وجود ندارد، گفت: سازمان صمت باید موجودی کالاها را به طور مرتب پایش کند.

 به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که فرمانداران نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ به نقش این ستاد در کنترل قیمت ها، تامین  کالای عمومی و مایحتاج ضروری مردم و نیز نحوه توزیع آن اشاره و اظهار کرد: حفظ تولید نیز همانند تعادل قیمت‌ها برای استان مهم است و اگر تداوم تولید نباشد، گرانی ها نیز اتفاق می افتد از این‌رو باید واحدهای تولیدی خود را فعال نگاه داریم و در جهت تامین مواد اولیه آنها، دستگاه های مرتبط به صورت مستمر نظارت و پایش داشته باشند.

زارع کمبود کالا و یا شایعه بروز آن را موجب فشار روانی در جامعه خواند و افزود: بدیهی است در پی این نگرانی و کمبود کاذب، با پدیده مازاد تقاضا مواجه می‌شویم که نمونه آن مسئله روغن طی روزهای اخیر است.

وی با بیان این مطلب که هیچ گونه کمبودی در خصوص روغن نباتی در گیلان وجود ندارد، تصریح کرد: واحدهای تولیدی استان، خود برطرف کننده این نیاز بوده و با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند.

استاندار گیلان ادامه داد: واحدهای استانی قیمت روغن را نیز افزایش ندادند و تاکید دارم سازمان صمت موجودی کالاها را به طور مرتب در تمام شهرستان های استان پایش کند.

وی اظهار کرد: در خصوص گوشت مرغ هم پس از شایعه کمبود، شاهد افزایش تقاضا برای این محصول بودیم حال با توجه به لزوم جلوگیری از هرگونه اختلال در بازار، انتظار داریم سازمان جهاد کشاورزی سهم هر تولیدکننده بزرگ را بر اساس نیاز استان اعلام و سازمان صمت نیز کنترل کند که این میزان با نرخ مصوب توزیع شود.

فروش مرغ زنده ممنوع است
زارع اظهار داشت: فروش مرغ زنده و لاشه بدون مجوز از استان، همچنان ممنوع است و درصورت لزوم انجام آن، نیازمند اخذ مجوز خواهد بود.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت حمل و نقل در استان به نسبت بالاست و این مورد بر نرخ نهایی تمامی کالاها اثرگذار است، باید اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان با جدیت بر نحوه قیمت گذاری و اجرای آن نظارت کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید زمینه سوءاستفاده برای سودجویان به سبب شایعه کمبود کالاهای اساسی فراهم شود، از کسبه و بازاریان استان که همراهی های خوبی در توزیع عادلانه کالاها داشته اند، تقدیر و اضافه کرد: نباید روند نظارت ها به ساعت کار اداری خلاصه شود بلکه باید این امر مستمر و در همه ساعات شبانه روز باشد و با خاطیان برخوردی جدی انجام شود.

استاندار گیلان افزود: عرضه خارج از شبکه و فروش کالاهای اساسی از استان همچون آرد، مرغ و روغن واقعیتی است که با توجه به پایین بودن قیمت آنها در استان به نسبت کشور، اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه درآمد سرانه مردم در همه شهرستان های گیلان از میانگین کشور بالاتر نیست، بیان داشت: منصفانه نیست نرخ کالا و خدمات از میانگین کشوری بالاتر باشد و در راستای این مهم باید همه دستگاه های مرتبط عزمی جدی به کار گیرند.

کد خبر: ۵۱٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha