۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۷
۱۰ خودرو گران قیمت تاریخ را بشناسیم
۷۰ میلیون دلار برای یک خودرو!

۱۰ خودرو گران قیمت تاریخ را بشناسیم

برادر بزرگتر خودرو فراری جی تی او که در سال ۱۹۶۳ تولید و طراحی شده است، این خودرو با قیمت ۷۰ میلیون دلار به دیوید مک نیل مدیرعامل شرکت فناوری وایسر فروخته شده است.

بازار؛ گروه خودرو: در اواسط سال جاری ستاره فوتبال، کریستیانو رونالدو فوتبالیست مشهور خودرو بوگاتی به ارزش ۱۲ میلیون دلار را خریداری کرد تا در زمان پیروزی تیمش در لیگ فوتبال ایتالیا جشن بگیرید. این خودرو را به عنوان یکی از ده خودرو گران قیمت تولید شده در دنیا لقب می‌گیرد، اما هیچ وقت در فهرست ده خودرو گران جهان جای نخواهد گرفت. لیست ده خودرو گران قیمت جهان متشکل از مدل‌های مختلف برندهای مشهور مانند فراری، مرسدس بنز و پورشه است. در میان آن‌ها نیز خودروهای وجود دارد که بسیار نادر هستند، ارزان‌ترین خودرو میان ده خودرو گران جهان حدود ۲۰ میلیون دلار ارزش دارد، ارزشی که می‌توان با قیمت آن یک جت شخصی خرید داری کرد. براین اساس در این گزارش ده خودرو گران جهان را از نگاه خواهیم گذراند:

جگوار دی-تایپ

 این جگوار مانند هر جگوار کلاسیک دیگری نیست، زیرا از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۷ برای سه سال متوالی در مسابقه لمانز پیروز شد. این خودرو با چنین سابقه‌ای در سال ۲۰۱۶ به قیمت ۲۱.۷ میلیون دلار فروخته شد. شاید بتوان گفت گران‌ترین خودرو جگواری است که تا کنون با این قیمت در دنیا معامله شده است.

دوسنبرگ اس اس جی

بیشتر خودروها فقط به دلیل ارزش خود، نایاب بودن یا طراحی ویژه به شهرت نمی‌رسند، بلکه به دلیل مالکان آن‌ها که افراد مشهوری هستند، شهرت کسب می‌کنند. دوسنبرگ اس اس جی، در سال ۱۹۳۵ متعلق به بازیگر مشهور آمریکایی گری کوپر بود، به همین دلیل به شهرت قابل توجهی دست یافت. این خودرو در سال ۲۰۱۸ در یک حراجی به قیمت ۲۲ میلیون دلار فروخته شد که می‌توان عنوان کرد گران‌ترین خودرو آمریکایی هست که تا کنون فروخته شده است.

استون مارتین دی بی آر ۱

استون مارتین را شاید بتوان به عنوان یکی از خودروهای لوکس و گران انگلیسی شناخته می‌شود، گران‌ترین و بیشترین خودروهای جهان در چهار دهه گذشته به فروش رسیده‌اند. این نشان می‌دهد قدردانی از خودروهای نادر در دوره اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. این مورد در خصوص استون مارتین دی بی آر ۱ نیز صادق است که یکی از پنج خودرو گران قیمت تولید شده است که در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۲۲ میلیون و ۵۵۰ هزار دلار فروخته شده است.

 فراری سی ۲۷۵ جی تی بی

خودروهای ایتالیایی به ویژه اسب سرکش ایتالیا، یعنی فراری جذابیت ویژه‌ای دارد که مالکان و مشتریان خودروها نمی‌تواند در مقابل آن برای نخریدن مقاومت کنند. طراحی زیبا توام با قوای فنی عالی این خودروها به یکی از خودروهای ویژه تبدیل کرده است. در تاریخ خودروسازی ایتالیا، فراری سی ۲۷۵ جی تی بی یکی از اسطوره‌های طراحی و رانندگی محسوب می‌شود، این خودرو که مدل ۱۹۶۴ است قیمتی در حدود ۲۶.۴ میلیون دلار ارزش دارد.

فراری ۲۷۵ جی تی بی نارت

ششمین مقام از فهرست ده خودروی گران قیمت دنیا، به مدل دیگری از فراری، این اسپرت ساز ایتالیایی می‌رسد. در سال ۱۹۶۷ فراری محصولی به نام فراری ۲۷۵ جی تی بی نارت را به بازار عرضه کرد که فقط از آن ۱۰ مدل تولید شده بود. این خودرو قیمتی حدود ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دارد، قیمت این خودرو صنعت و بازار خودرو جهان را شوکه کرده است. زیرا کسی تصور نمی‌کرد که آخرین مدل از این خودرو قیمتی ۲۷ میلیون دلاری را تجربه کند. شاید بتوان گفت فراری گران‌ترین خودروهای جهان از نظر کلاسیک بودن را دارد.

فراری ۲۹۰ ام ام

پنچمین مقام از خودروهای گران قیمت تاریخ خودروسازی مجدد متعلق به فراری است. هرچند که این مدل شهرت خود را به دلیل راننده و مسابقه شرکت کرده در آن کسب کرده است. مشهورترین شرکت کننده مسابقات فانگیو در دهه پنچاه میلادی، راننده‌ای به نام خوان ماندیل فانجیو است که با خودرو فراری ۲۹۰ ام ام مسابقه داده است. در حقیقت، این خودرو به طور ویژه برای مسابقه مذکور در سال ۱۹۵۶ طراحی شده بود که موفق به کسب مقام چهارم شده است. این خودرو اکنون قیمتی در حدود ۲۸ میلیون دلار دارد که یکی از گران‌ترین خودروهای این خودروساز ایتالیایی است.

مرسدس بنز ۱۹۶ دبیلیو

چهارمین مقام از لیست ده خودرو گران دنیا این بار به یک خودروساز آلمانی می‌رسد، خودروسازی که نشان ستاره را جهانی کرده است. این خودرو در سال ۲۰۱۳ به فروش رسیده است، زیرا برای مسابقات فانگیو که در سال ۱۹۵۴ برگزار شد، این خودرو برنده جایزه بزرگ اروپا و آلمان شد، از سوی طراحی ویژه آن را متمایز و مشهور ساخته است. این خودرو آلمانی اکنون دارای قیمتی حدود ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار هست که گران‌ترین خودرو فروخته شده در آن سال نیز بوده است.

فراری اس ۳۳۵ در مقام سوم

فراری را باید به عنوان برند مالک گران‌ترین خودروهای جهان شناخت، فراری اس ۳۳۵ سومین محصول از این خودروساز نامی ایتالیایی هست که بیش از ۳۰ میلیون دلار قیمت دارد. این خودرو اغلب در مسابقات فوق العاده مشهور جهان شرکت کرده و توسط بهترین راننده‌ها در آن مسابقات هدایت شده است. این خودرو اکنون قیمتی در حدود ۳۵ میلیون و ۷۱۱ هزار دلار دارد.

افسانه فراری ۲۵۰ GTO

 یکی از خودروهای افسانه‌ای برند فراری چه از لحاظ قیمتی و چه از نظر طراحی و فنی، فراری ۲۵۰ جی تی او است. از این خودرو مدل ۱۹۶۲ تنها دو مدل موجود است که بیش از ۴۰ میلیون دلار هر یک قیمت دارند. این خودرو نیز مانند هم وطنان خود برای شرکت در مسابقات سرعت طراحی و تولید شده بود. در سال ۲۰۱۸ اخرین برآورد قیمتی که روی این خودرو انجام شد، ارزش آن را ۴۸ میلیون و ۴۰۵ هزار دلار اعلام کردند.

فراری ۲۵۰ جی تی او

برادر بزرگتر خودرو فراری جی تی او که در سال ۱۹۶۳ تولید و طراحی شده است، از نظر قیمتی با طراحی نسبت به برادر دیگر خود پیشی گرفته است. زیرا این خودرو برنده تور فرانسه بوده است. این خودرو با قیمت ۷۰ میلیون دلار به دیوید مک نیل مدیرعامل شرکت فناوری وایسر فروخته شده است.

کد خبر: ۵۱٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha