۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
اعتماد ۷۳ درصد مردم به هشدارهای هواشناسی
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

اعتماد ۷۳ درصد مردم به هشدارهای هواشناسی

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها خوشبختانه ۷۳ درصد مردم به اطلاعات و هشدارهای سازمان هواشناسی اعتماد دارند که سرمایه ای بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، مرکز پایش، پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز ۱۱ آبان به بهره برداری رسید.

این مرکز با بازتعریف مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی و برای مداخله در شرایط جوی نامناسب طراحی شده و با بهره برداری از داده‌های جوی ایستگاه‌های زمینی و امکان ارتباط با ماهواره‌های هواشناسی می‌تواند در موارد اضطراری اخطار، هشدار و اطلاعیه‌های دیگر را صادر کند.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح این مرکز و بهره برداری ویدئوکنفرانسی از چند طرح دیگر سازمان هواشناسی در استان‌های گلستان، مازندران، فارس و خراسان شمالی در سخنانی با اشاره به اینکه این مرکز ضمن استفاده از تصاویر دقیق هواشناسی می‌تواند در ارتباط مستقیم با سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی عمل کند گفت: برخی موارد جوی نظیر طوفان نیاز به مداخله فوری دارد و باید از طریق این مرکز بلافاصله به دستگاه‌های امدادی نظیر شهرداری، اورژانس، آتش نشانی، ستاد مدیریت بحران استان‌ها و سایر دستگاه‌ها اطلاع رسانی شود.

محمد اسلامی افزود: بر اساس نظرسنجی‌ها خوشبختانه ۷۳ درصد مردم به اطلاعات و هشدارهای سازمان هواشناسی اعتماد دارند و این یک سرمایه بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: برخلاف سال‌های گذشته دیگر مخاطرات سنگین جوی مردم و دستگاه‌ها را غافلگیر نمی‌کند و این نتیجه کار خوب جهادی و توجه به ظرفیت‌های علمی و عملی داخل کشور در این سالهاست.

وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه مهم است این است که شاید برای نخستین بار، این اطلاعیه‌ها و اخطارها و هشدارها با ادبیات درست و مناسب اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دولت برای نوسازی و تقویت هواشناسی با وجود همه تنگناهای مالی و اقتصادی کشور در سال‌های اخیر افزود: روند نوسازی و پوست اندازی هواشناسی کشور و تبدیل آن به سازمانی هوشمند و برخط و دقیق را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی ادامه می‌دهیم.

اسلامی با اشاره به خرابی‌های حوادث سال‌های اخیر و تلاش برای بازسازی این خرابی‌ها در کوتاهترین زمان ممکن گفت: در یکی دو سال اخیر نخستین بار از حادثه سیل بهار سال گذشته بازسازی این خرابی‌ها در مدت یک سال انجام شد و مردم بلافاصله با مشارکت خود و نهادها و اعمال مدیریت همه جانبه و همکاری سایر دستگاه‌ها تواسنتند خانه‌های خود را بازسازی و نوسازی کنند.

وی توسعه تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری در سازمان هواشناسی در کنار توسعه کمی و کیفی عوامل انسانی و بدنه کارشناسی هواشناسی را یکی از مهمترین سیاست‌های سازمان هواشناسی دانست و افزود: در همه بخش‌های کشور از قبیل کشاورزی، مدیریت منابع آب، تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، هشدار سیل و سنجش برخط میزان بارندگی‌ها باید به موضوع پیش بینی‌های هواشناسی اطمینان وجود داشته باشد و سازمان، به معیاری در برنامه ریزی بخش‌های مختلف بدل شود ضمن اینکه باید در تولید داده ها، از تولید داده‌های بی کیفیت جلوگیری شود تا ارزش و اعتبار حداکثری برای اطلاعات این سازمان محفوظ بماند.

کد خبر: ۵۱٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha