۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
۱۸ میلیون تن سیمان مازاد در کشور تولید می شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

۱۸ میلیون تن سیمان مازاد در کشور تولید می شود

رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تولید سیمان ۱۸ میلیون تن مازاد نیاز کشور است، گفت: قیمت هر پاکت سیمان در محل تولید باید ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و در بازار آزاد ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی  عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس صنعت سیمان را یکی از افتخارات کشور دانست و گفت: هرچند در حال حاضر تولید سیمان ۱۸ میلیون تُن مازاد نیاز کشور است اما دو مولفه موجب افزایش قیمت این کالا شده؛ نخست رشد بهای پاکت سیمان که از جنس پروپیلن بوده و تولید آن وابسته به پتروشیمی است و دومین مولفه اثرگذار در قیمت سیمان افزایش هزینه حمل و نقل است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت هر پاکت سیمان در محل تولید باید ۱۳۵۰۰ تومان و در بازار آزاد ۱۷۵۰۰ تومان باشد اما به دلیل حاشیه بازار و وجود دست‌های پشت پرده، قیمت‌ها بیشتر از نرخ مصوب شده است، افزود: هرچند سود حاصل از حاشیه سود سیمان بر مصرف کننده تحمیل می‌شود اما نصیب تولیدکننده نشده و به جیب دلالان می‌رسد.

دلال بازی موجب افزایش قیمت سیمان شد
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: از آنجا که بهای سیمان بر قیمت تمام شده تولید مسکن تاثیر مستقیم دارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به این موضوع به صورت جدی ورود کرده و از فعالیت سوداگران در بازار جلوگیری کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در تولید سیمان در کشور وجود ندارد و تولید مازاد نیاز است، ادامه داد: زمینه صادرات سیمان وجود ندارد و دلال بازی موجب شده قیمت سیمان همانند فولاد بیش از نرخ مصوب افزایش یابد.

کد خبر: ۵۱٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha