۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
۴۰ روز از پاییز گذشت؛ کشاورزان ایلام در انتظار بارش باران
بازار گزارش می‌دهد؛

۴۰ روز از پاییز گذشت؛ کشاورزان ایلام در انتظار بارش باران

ایلام- در حالی که بیش از ۴۰ روز از فصل پاییز می گذرد، همچنان استان ایلام بدون بارش باران بوده و کشاورزان برای آغاز کشت محصولات پاییزه خود در انتظار اولین بارش باران هستند.

بازار؛ گروه استان ها: بیش از ۴۰ روز از فصل پاییز می گذرد، کشاورزان استان ایلام همچنان چشم انتظار بارش باران هستند چراکه هنوز بارشی در استان صورت نگرفته و کشت و کار کشاورزان استان هنوز شروع نشده است.

کشاورزان استان ایلام در مهرماه و آبان ماه هرساله با اولین بارش باران، کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو را آغاز می کنند.

در استان ایلام بیشتر اراضی کشاورزی دیم هستند و بارش باران نقش مهمی در رونق کشاورزی استان دارد، در حال حاضر کشاورزان استان چشم انتظار اولین بارش برای شروع کار خود در فصل زراعی جاری هستند.

کشاورزان چشم به راه باران
یکی از کشاورزان ایلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بارش باران در مهرماه و آبان ماه برای کشاورزان استان ایلام بسیار مهم است، متاسفانه تاکنون بارشی در استان صورت نگرفته است.

علی حاتمی عنوان کرد: اکثر زمین های کشاورزان دیم است و به بارش باران بستگی دارند، هنوز بسیاری از کشاورزان کشت و کار محصولات کشاورزی خود را به خصوص کشت گندم و جو را آغاز نکرده اند.

وی افزود: زندگی بیشتر مردم استان ایلام به کشاورزی وابسته است، امیدواریم با بارش باران رونق کار کشاورزی در استان آغاز شود.

حاتمی بیان کرد: طبق اعلام مسئولان کشاورزی و هواشناسی استان ایلام، کشت پاییزه کشاورزان استان امسال با تاخیر آغاز می شود.

خبرهای خوش هواشناسی برای کشاورزان استان ایلام
مدیرکل هواشناسی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام در فصل پاییز سال گذشته به لحاظ میزان بارش در رتبه چهارم کشور قرار داشت ولی امسال با کاهش بارش در استان مواجه هستیم.

 طبق بررسی های هواشناسی، بارش های فصل پاییز امسال در استان دیرهنگام هستند

ناصر ملکی عنوان کرد: طبق بررسی های هواشناسی، بارش های فصل پاییز امسال در استان دیرهنگام هستند.

وی با اشاره به اینکه قرار است روز پنجشنبه و جمعه بارش های پراکنده ای در سطح استان آغاز شود، گفت: در نیمه دوم آبان ماه بارش های خوبی برای استان پیش بینی شده است.

ملکی بیان کرد: با توجه به وضعیت بارش ها، تاخیر در آغاز کشت محصولات کشاورزی از قبل به اطلاع کشاورزان استان رسیده است.

برنامه ریزی برای افزایش تولید محصولات کشاورزی ایلام
رئیس جهاد کشاورزی ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به تاخیر در بارش ها، کشت پاییزه محصولات کشاورزی در استان ایلام به تناوب آغاز می شود.

از ۳۵۰ هزار اراضی کشاورزی در استان ایلام بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی و مابقی دیم است

محمد علی اقدسی با اشاره به وجود ۳۵۰ هزار اراضی کشاورزی در استان ایلام، افزود: بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی و مابقی دیم است.

وی گفت: قطعا کشت محصولات کشاورزی پاییزه به خصوص در اراضی دیم، نیازمند بارش است.

وی با اشاره به برنامه ریزی لازم برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام، افزود: امسال برنامه ریزی برای تولید ۳۵۰ هزار تن گندم، ۴۰ هزار تن کلزا و ۵۰ هزار تن جو در استان صورت گرفته است.

اقدسی بیان کرد: تمامی تمهیدات لازم برای سوی جهاد کشاورزی استان ایلام از جمله توزیع ۵۵ هزار تن کود شیمایی برای کشت محصولات پاییزه در استان درنظرگرفته شده است.

وی گفت: در مجموع پیش بینی شده بیش از ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در فصل پاییزه زیر کشت انواع محصولات رود.

بیش از ۵۵ هزار بهره بردار کشاورزی در استان ایلام مشغول به فعالیت هستند و سالنه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان ایلام تولید می شود.

 با توجه به درآمد بیشتر مردم از بخش کشاورزی، قطعا بارش باران نقش مهمی در رونق کشاورزی در استان ایلام دارد.

افزایش باران در فصل پاییزه، کشاورزان دیم کار را به داشتن سالی پر محصول امیدوار خواهد کرد، امیدواریم کشاورزی استان مثل سال های گذشته رونق خود را داشته باشد.

کد خبر: ۵۱٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha