۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
راه‌اندازی سامانه جامع مزیت‌سنجی شغلی سبب افزایش بهره‌وری می‌شود
معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد:

راه‌اندازی سامانه جامع مزیت‌سنجی شغلی سبب افزایش بهره‌وری می‌شود

عبدالملکی، معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد امام(ره) راه اندازی سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان‌های ایران را یک راهنمای عالی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و سبب افزایش بهره وری سرمایه گذاری در کشور دانست.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی با اعلام رونمایی از سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان‌های ایران در کمیته امداد، گفت: در این سامانه که در اختیار عموم مردم قرار دارد و همه دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان می‌توانند به آن مراجعه کنند، برای ۴۲۹ شهرستان کشور در ۳۱ استان کشور ۵۰ مزیت شغلی را به ترتیب اولویت استخراج و معرفی کرده‌ایم.

وی درباره خروجی این سامانه اظهار کرد: کسی که خواسته باشد در هر یک از شهرستان‌های کشور یک کسب و کار راه بیندازد، می‌تواند به این سامانه مراجعه کند تا بداند شهرستان مذکور بر روی کدام کسب و کارها مزیت بالاتری دارد و آن مشاغل را بر اساس اولویت نخست تا اولویت ۵۰ ارزیابی کند.

معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد امام خمینی (ه) در خصوص شیوه کار این سامانه و چگونگی اندازه گیری شاخص‌ها توضیح داد و بیان کرد: راه اندازی این سامانه ترکیبی از روش‌های محاسباتی کمی و محاسباتی کیفی و نخبگانی بوده است.

وی اظهار کرد: در این سامانه آمارهای مختلف شناسنامه اقتصادی، اجتماعی، جغرافیایی، اقلیمی و تاریخی هر شهرستان در قالب آیتم‌های از مراکز آماری رسمی کشور مختلف احصا شده است.

همچنین شناسنامه مختصات فنی و اقتصادی ۴۰۰ شغل به تفکیک در این سامانه لحاظ شده است و در یک برنامه نویسی ویژه وضعیت شهرستان‌ها و نیازهای شغلی آن‌ها احصا شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با مشارکت دو هزار نفر از کارشناسان سراسر کشور، برای هر شهرستان اولویت‌های کسب و کار را تعیین کرده‌ایم، عنوان کرد: این کار با کمک کسانی که در هر کدام از شهرستان‌ها تجربه بومی در زمینه اشتغال دارند، انجام گرفته است.

عبدالملکی راه اندازی سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان‌های ایران را یک راهنمای عالی برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان و سبب افزایش بهره وری سرمایه گذاری در کشور تا حد قابل زیادی دانست.

معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد امام خمینی (ه) تصریح کرد: اگر سرمایه گذاری‌ها به بخش‌های دارای مزیت بالاتر بروند ارزش افزوده و درآمد بیشتری برای کارآفرین و تولید بیشتر برای تمام کشور در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۵۱٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha