۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
قیمت پرتقال نسبت به پارسال منطقی‌تر است/ پیش‌بینی رشد صادرات
رئیس اتحادیه باغداران مازندران:

قیمت پرتقال نسبت به پارسال منطقی‌تر است/ پیش‌بینی رشد صادرات

ساری- شعبانی، رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: قیمت پرتقال روی درخت نسبت به سال قبل رشد داشته و منطقی‌تر و به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره موانع فراروی صادرات و سورتینگ داری در استان، اظهار کرد: صادرکنندگان باید محصولات را با برند خاصی در بازارهای جهانی به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه امسال بخشی از مشکلات فرا روی رفع و نگرانی ها کم شده است، اظهار امیدواری کرد تا میزان صادرات مرکبات استان در سال جاری رونق داشته باشد.

وی درباره شمار سورتینگ ها در استان گفت: در برخی از مناطق استان با مازاد مواجه هستیم و این میزان سورتینگ ها پاسخگوی نیازها در استان خواهد بود.

شعبانی با عنوان اینکه در حال حاضر برداشت و شرایط آب و هوایی خوب است، یادآور شد: پیش بینی می شود میزان تولید همتراز با سال های قبل باشد.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران از برداشت زودهنگام پرتقال تامسون انتقاد کرد و گفت: زمانی که قند میوه به ۶ برسد باید برداشت انجام شود زیرا برداشت زودهنگام به بازار این محصول خواهد زد.

وی با عنوان اینکه آبگیری تامسون از آبان ماه شروع می شود، گفت: باید شیرینی و مزه میوه تکمیل و سپس نسبت به برداشت آن اقدام شود.

وی با اظهار اینکه طی سال گذشته به بازار خوبی دست پیدا کردیم، تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز میزان صادرات رشد قابل توجهی داشته باشد.

شعبانی درباره قیمت مرکبات گفت: واقعیت این است که در حال حاضر قیمت پرتقال روی درخت مناسب و مطلوب است و نسبتا به سال گذشته قیمت چهار برابر افزایش یافته است.

وی میزان مرکبات کشور را پنج میلیون تن اعلام کرد و گفت: از این میزان فقط ۲۰۰ هزار تن صادرات می شود و مابقی در بازارهای داخلی مصرف می شود بنابراین در قیمت گذاری باید به قدرت خرید مردم توجه کرد.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران با اظهار اینکه برخی باغداران باغداری خوبی انجام نمی دهند، گفت: باید نسبت به تولید محصول با کیفیت اقدام کرد.

کد خبر: ۵۱٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha