۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
۳۵ هزار پروژه نیمه تمام در شهرک‌های صنعتی تهران
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام کرد

۳۵ هزار پروژه نیمه تمام در شهرک‌های صنعتی تهران

پرنیان، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران از وجود بیش از ۳۵ هزار طرح نیمه تمام فقط در شهرک‌های صنعتی استان تهران خبر داد.

به گزارش بازار، صابر پرنیان، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران اظهارکرد: هیچ تردیدی در توانمندی بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های نیمه تمام نیست، اما مشکل این است که بخش خصوصی سال‌های زیادی مورد بی مهری قرار گرفته و اعتمادش به دولت سلب شده است.

وی از وجود بیش از ۳۵ هزار طرح نیمه تمام فقط در شهرک‌های صنعتی استان تهران خبرداد و گفت: دولت باید از بخش خصوصی حمایت کرده و پروژه‌های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: زمانی که نقدینگی بیشتر از تولید کالا و خدمات باشد تورم و بعد از آن هم رکود تورمی ایجاد خواهدشد.

پرنیان همچنین در رابطه با مدیریت و هدایت خلق نقدینگی بیان کرد: بانک مرکزی به عنوان متولی نظارت بر سیستم مالی و پولی کشور بارها و بارها از موسسات غیرمجاز مالی نام برده اما سوال ما این است که چگونه ۲۵ درصد نقدینگی کشور توسط این موسساتِ به اصطلاح غیر مجاز خلق می‌شود!؟ مگر اینها زیر پله‌ای فعالیت می‌کنند که بانک مرکزی اسم آن را غیرمجاز گذاشته است!؟

وی ادامه داد: وقتی خود بانک مرکزی و بانک‌ها به عنوان خلق کنندگان نقدینگی، افسار گسیخته عمل می‌کنند، طبیعی است که فضای کسب و کار هم نامطمئن و شکننده شود و هزینه‌های تولید و صادرات هم افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران تأکیدکرد: تا زمانی که بانک مرکزی به عنوان گلوگاه اصلی نظارت بر فرآیندهای بانکی درست عمل نکند طرح‌های نیمه تمام هم تکمیل نخواهند شد.

پرنیان تعریف پروژه‌های سودده در حوزه‌های حمل و نقل، گردشگری، زیرساختی و جلب اعتماد بخش خصوصی را از راهکارهای کنترل نقدینگی در کشور و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد و افزود: ارائه مشوق‌های لازم به بخش خصوصی، ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری و افزایش نظارت‌ها نیز در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بسیار موثر خواهند بود.

کد خبر: ۵۱٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha