۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
چاه‌های دشت قزوین با استفاده از پهباد رصد و پایش می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

چاه‌های دشت قزوین با استفاده از پهباد رصد و پایش می‌شود

قزوین- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: چاه‌های مجاز و غیرمجاز دشت قزوین و شناسایی حفاری‌های غیرمجاز این منطقه با استفاده از پهباد رصد و پایش می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قزوین: یدالله ملکی روز شنبه با اعلام این مطلب، استفاده از تکنولوژی های جدید و کاربرد آن در صنعت آب را از جمله برنامه های سال جاری اعلام کرد و افزود: رصد و کنترل کلیه چاه های استان قزوین (مجاز و غیر مجاز) و همچنین شناسایی حفاری های غیر مجاز با استفاده از پهپاد N۳ صورت می پذیرد.

وی با اشاره به مشخصات و کاربرد پهپاد که با حمایت از تولید داخل خریداری شده گفت : ارتفاع پروازی این پهپاد حدود ۲Km و طول پرواز آن حدود ۷km می باشد و همچنین مجهز به یک دستگاه دوربین ۲۴ مگا پیکسلی است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در هر پرواز این پهپاد بخش وسیعی از دشت قزوین را تحت پوشش قرار داده و می تواند اطلاعاتی در خصوص آخرین وضعیت چاه ها را با بهترین کیفیت در اختیار مدیران و کارشناسان مربوطه جهت تصمیم گیری و پایش داده ها قراردهد.

ملکی از دیگر کاربردهای استفاده از این پهپاد را انجام عملیات نقشه برداری و تهیه نقشه از حریم و بستر رودخانه ها اعلام کرد و گفت: شناسایی تصرفات حریم و بستر رودخانه های استان و همچنین تشخیص ورود آلودگی ها به مجاری آبی و تهیه نقشه کاداستر از جمله کاربردهای این دستگاه پیشرفته است.

وی افزود: هدف از خرید این پرنده حفظ و حراست از منابع آبی قزوین است که امیدواریم با استفاده از این پهباد به زودی شاهد کاهش تخلفات آبی در محدوده دشت قزوین باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین در خصوص مجوز پروازی این پرنده نیز گفت: باهماهنگی های به‌عمل آمده تعدادی از همکاران شرکت با حضور در دوره آموزشی موفق به کسب مجوز خلبانی شده اند و برای پرواز نیز در حال انجام هماهنگی های لازم با شورای تامین استان در راستای اخذ مجوز مربوطه هستیم تا به زودی شاهد پرواز این پهپاد بر فراز دشت قزوین باشیم و بتوانیم گامی مؤثر در راستای وظایف و رسالت اصلی خود برداریم.

کد خبر: ۵۱٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha