۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
مُسکن‌های مقطعی برای خودروسازی، راه حل نیست

مُسکن‌های مقطعی برای خودروسازی، راه حل نیست

در کشور ما ریشه بسیاری مشکلات داخلی بود و تحریم ها آنها را عریان کرد، نبود دور اندیشی و قراردادهای درست خودرویی، عدم توجه به نیازها و خواسته های جامعه چه به لحاظ کیفیت و چه  عرضه محصولات روز و با استاندارد جهانی با قیمتی معقول و... همه اینها مشکلات داخلی و مدیریتی است.

بابک صدرائی؛ بازار: شاید اینبار به لحاظ اقتصادی حساس ترین  انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برای ایران باشد، چرا که دونالد ترامپ  با در دست گرفتن قدرت در سال ۲۰۱۶  روند جدیدی را برای فشار به ایران آغاز نمود که سر انجام در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج و تحریم  های گسترده ایی به کشور اعمال شد.   این تحریم ها همه صنایع  و تجارت کشور را درگیر نمود، و بالطبع صنعت نیمه جان و بازار ملتهب خودرو نیز ضررهای بسیاری را دیدند، به یکباره قیمت ارز در طول مدت نزدیک به دو سال ۷ الی ۸ برابر شد و نوسانات بسیاری را به خود دید، فضایی بی سابقه از التهاب و نوسان که همه ابعاد  اقتصادی را درگیر نمود و خودرو نیز بخشی از آن بود، شاید کسی باور نمیکرد که پراید ارزان ترین خودروی کشور در بازار به محدوده ۱۵۰ میلیون تومان برسد و خودروسازان نیز هر روز به بهانه های مختلف قوانین و مقرراتی برای عرضه و ثبت نام خودرو وضع کنند که آخر سر کار به قرعه کشی برسد.

البته باید گفت تحریم ها جنبه مثبتی نیز داشت و آن این بود که ماهیت و چهره اصلی صنعت خودروسازی کشور و شکنندگی آنرا نشان داد. تحریم ها نشان داد چقدر شرایط مهیا است تا در صورت هر بحرانی سوء استفاده کنندگان به راحتی  منافع کلان خود را تامین کنند. حال در آستانه دور دوم انتخابات آمریکا هستیم و خیلی ها فکر می کنند با آمدن بایدن یک شبه مشکلات حل میشود و همه چیز دوباره گل و بلبل میشود، خیر ما بازهم به اشتباه توفیق و عدم توفیق را به یک عامل خارجی ربط میدهیم، گرچه تجربه کشورهای موفق نشان داد که تعامل و روابط درستی با جهان داشته اند که شرایط آنها متفاوت است. اما در کشور ما ریشه بسیاری مشکلات داخلی بود و وجود داشت که تحریم ها آنها را عریان تر کرد.

عدم دور اندیشی و قراردادهای درست خودرویی، عدم توجه به نیازها و خواسته های جامعه چه به لحاظ کیفیت و چه  عرضه محصولات روز و با استاندارد جهانی با قیمتی معقول و... و. همه اینها مشکلات داخلی و مدیریتی بود، منصفانه بسیاری از مشکلات کیفی و جمود خودروسازان در حرکت و عرضه محصولات به روز در قبل از تحریم ها هم وجود داشت، مهم نیست فردا چه کسی در کاخ سفید بر کرسی قدرت مینشیند، چرا که ممکن است بعد انتخاب هر کاندیدا، اثرات روانی، قیمت ها را بالاتر یا پائین تر بیاورد اما یکی از مسائل آسیب زننده به بازار همین نوسانات میب اشد که هم فروشنده و هم خریدار را مردد و متضرر مینماید. قطعا هر رئیس جمهوری در آمریکا بیاید در دراز مدت سیاست کلان  یکی  را پیگیری خواهد کرد و ما در طول این سالها دیده ایم که دموکرات و جمهوری خواه در کلان مسائل یکی هستند، پس باید راه کار اصلی را یافت، جو روانی انتخاب ترامپ یا بایدن  کوتاه مدت است و در دراز مدت بازهم این مشکلات است که کهنه و کهنه تر می شوند و ما بدون درمان تنها با مسکن های مقطعی آنرا رها نموده ایم.
 

کد خبر: ۵۱٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha