۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
قیمت گوشت روند کاهشی به خود گرفته است
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران:

قیمت گوشت روند کاهشی به خود گرفته است

ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از روند کاهشی قیمت گوشت خبر داد و گفت: هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۳۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت طی یک هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان به مغازه دار و ۱۳۰ هزار تومان به مصرفکننده عرضه میشود.

او افزود: طی روزهای اخیر قیمت گوشت روند کاهشی به خود گرفته و این احتمال وجود دارد که در هفته آتی نیز این روند استمرار یابد.

ملکی کاهش تقاضا برای خرید را علت اصلی افت قیمت گوشت در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار از پنجم ماه به بعد و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت گوشت روند نزولی به خود گرفته است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: دامداران در هفتههای اخیر با امتناع از عرضه دام به دنبال افزایش قیمت بودند که با نبود تقاضا در بازار، اقدام به عرضه دامهای خود کردند که این موضوع در کاهش قیمت اثر گذاشت.

او نرخ کنونی هر کیلو دام زنده را ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان در میادین اعلام کرد.

ملکی با اشاره به اینکه واردات صرفه اقتصادی ندارد، بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز، واردات گوشت از برزیل مقرون به صرفه نیست و این موضوعات را در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار مطرح کردیم.

ملکی در پایان درباره آخرین جزئیات قاچاق دام تصریح کرد: در حال حاضر مقداری دام از مرزهای کشور در حال خروج است، اما میزان آن در حدی نیست که بر بازار داخل تاثیر گذار باشد، اما به هر حال در جلسه ستاد تنظیم بازار به مسئولان مرزبانی اعلام کردیم که موضوع را رسیدگی کنند.

کد خبر: ۵۰٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha