۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
منابع پایدار صادرات غیرنفتی را جایگزین درآمدهای نفتی کنیم/ دولت گره به پای صادرات می‌اندازد
رئیس کمیسیون اقتصادی:

منابع پایدار صادرات غیرنفتی را جایگزین درآمدهای نفتی کنیم/ دولت گره به پای صادرات می‌اندازد

پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین اقدامی که می‌تواند در حوزه مباحث ارزی مد نظر قرار گیرد این است که منابع پایدار ناشی از صادرات غیرنفتی را جایگزین درآمدهای نفتی بکنیم؛ این مسئله می‌تواند تراز تجاری کشور را بهبود بخشد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به مشکلات ارزی در کشور گفت: در زمینه حوزه ارز بانک مرکزی می‌توانست طی سالهای گذشته از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کند.

این نماینده مجلس با اشاره به کاهش ارزش پول ملی  و افزایش قیمت ارز تأکید کرد:‌ این مسئله ناشی از سیاست‌های اشتباه و تصمیم‌گیری‌های غیر کارشناسی در طول ۷ سال اداره امور اقتصادی در دولت است و در این مسئله شکی نیست. با این حال  برخی از مشکلات در این بخش به یک الی دو سال اخیر بازمی‌گردد و بخش عمده‌ای از آن هم به سالهای قبل.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال تصمیمی که دولت در راستای توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور گرفت به منزله از بین بردن حجم عظیمی از سرمایه‌های ارزی کشور بود که از جمله خطاهای دولت بوده و هنوز هم ما داریم هزینه ناشی از آن را می‌دهیم.

وی با بیان اینکه منابع ارزی ناشی از بخش دولت به حداقل ممکن رسیده است، اظهار داشت: به واقع ظرفیت‌ جایگزینی این ارز برای اقتصاد کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: بهترین اقدامی که می‌تواند در حوزه مباحث ارزی مد نظر قرار گیرد این است که منابع پایدار ناشی از صادرات غیرنفتی را جایگزین درآمدهای نفتی بکنیم و این مسئله می‌تواند تراز تجاری کشور را بهبود بخشد.

وی تأکید کرد: انتظار ما از دولت این است که این مسیر را دنبال کند اما باز ما می‌بینیم که دولت سیاست‌های اشتباه و غیرکارشناسانه را مد نظر قرار می‌دهد دولت در شرایط فعلی به جای اینکه از صادرات حمایت کند، گره به پای صادرات کشور می‌اندازد البته بعد از ورود کمیسیون اقتصادی به مباحث ارزی در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شد که نیاز است به درستی اجرایی شود.

کد خبر: ۵۰٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha