۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
توسعه شرکت های دانش بنیان به مطالبه افکار عمومی تبدیل شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:

توسعه شرکت های دانش بنیان به مطالبه افکار عمومی تبدیل شود

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: باید با بسترسازی های مناسب شرایطی را فراهم کنیم که ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان تبدیل به مطالبه مردم و افکار عمومی شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داوود بهبودی به تشریح اهداف و میزان پیشرفت هسته کلیدی «ایجاد اکوسیستم خلاقیت و نوآوری» سند تدبیر توسعه استان پرداخت و اظهار کرد: فرایند توسعه در ادوار تاریخی مختلف همواره با خلاقیت همراه بوده و هرچه پیچیدگی ها و میزان پیشرفت جوامه بیشتر می شود ضریب این خلاقیت نیز افزایش می یابد.

وی افزود: اگر شاخصه خلاقیت و نوآوری از پیشرفته ترین جوامع صنعتی و اقتصادی حذف شود، این اقتصاد و صنعت در اندک فاصله زمانی متوقف شده و از قافله پیشرفت باز می ماند.

بهبودی تاکید کرد: اگر جامعه ما هم می خواهد به جایگاه مورد انتظار خود دست یابد باید به شاخصه خلاقیت، نوآوری و پویایی توجه ویژه ای داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: باید بستری را فراهم کنیم که خلاقیت و نوآوری و به دنبال آن سایر ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه شکوفا شود.

این اقتصاددان اذعان داشت: در سند تدبیر توسعه تلاش کردیم مولفه ها و مقدمات اکوسیستم خلاقیت و نوآوری مثل محققان و پژوهشگران، دولت و نظام اجرایی، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، فرهنگ اجتماع و غیره را مورد تامل قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تعامل شرکت ها با دانشگاه ها و مراکز صنعتی به توسعه اقتصاد دانش بنیان کمک می کند، افزود: پژوهشگران با مشارکت و سرمایه گذاری های بخش خصوصی می توانند ایده های خود را تجاری سازی و مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان را هموار کنند.

بهبودی متذکر شد: البته در این عرصه نظام اداری باید با بسترسازی، راهبری و اعطای تسهیلات مورد نیاز مساعدت های لازم را به عمل آورد.

کد خبر: ۵۰٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha