۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
۶ میلیارد ریال برای گازرسانی به هر واحد تولیدی در کردستان هزینه می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

۶ میلیارد ریال برای گازرسانی به هر واحد تولیدی در کردستان هزینه می‌شود

کردستان- فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: این شرکت امسال برای گازرسانی به هر واحد تولیدی در استان شش میلیارد ریال هزینه می‌کند که این میزان ۲.۵ برابر مبلغ هزینه کرد سال گذشته است.

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت:  گازدارشدن صنایع و واحدهای تولیدی کردستان اقدام موثری در راستای افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها و در نتیجه توسعه استان است. 

وی اضافه کرد: براساس مصوبه جدید شورای اقتصاد همه واحدهای صنعتی که از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت موافقت اصولی و جواز بهره برداری یا جواز تاسیس دریافت کردند می‌توانند از مزایایی طرح مصوبه شورای اقتصاد بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اعلام اینکه یک هزار و ۴۰۷ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در این استان شناسایی شده است، افزود: این تعداد واحد در سال ۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می کردند.

فعله‌گری اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و اولویت قراردادن صنایع پرمصرف و دارای آلایندگی بالا، تاکنون از تعداد مذکور ۵۸۲ واحد صنعتی در استان گاز دار شدند.

وی میزان مصرف سوخت مایع ۵۸۲ واحد صنعتی استان را ۳۹ میلیون لیتر ذکر کرد و یادآور شد: تا پایان سال جاری ۱۳۳ واحد دیگر هم به شبکه گازسراسری گاز طبیعی متصل می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: هزینه گازرسانی که این شرکت به هر واحد تولیدی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در سال گذشته متقبل می شد دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود.

فعله‌گری اضافه کرد: در سال جاری با توجه به افزایش قیمت بسیاری از تجهیزات موردنیاز هزینه گازرسانی این شرکت به هر واحد تولیدی به شش میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: واحدهای تولیدی تازه احداث شده‌ای هم در استان وجود دارد که با خطوط گاز انتقال فاصله زیادی دارند و بی شک میزان اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به این واحدها از شش میلیارد ریال هم بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: هر واحد تولیدی که برای گازرسانی به بیش از شش میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد باید صاحب واحدتولیدی هزینه اضافی آنرا پرداخت کند.

کد خبر: ۵۰٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha