۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
تولید بیش از ۲۸۵ هزار خودرو در ایران خودرو از ابتدای سال ۹۹
قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو خبر داد

تولید بیش از ۲۸۵ هزار خودرو در ایران خودرو از ابتدای سال ۹۹

مرادی، قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو از تولید بیش از ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو از ابتدای سال تا کنون در این خودروسازی خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه افزایش یافته است.

به گزارش بازار، حمید مرادی قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو افزود: در این مدت بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو روانه بازار کرده ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشدی ۲۸ درصدتجربه کرده است.

وی همچنین از کاهش تعهدات معوق شرکت ایران خودرو خبر داد و گفت: تعهدات معوق از تعداد ۱۸۹ هزار و ۱۵۰ دستگاه در سال گذشته به ۳۲ هزار و ۶۱۲ دستگاه درسال جاری کاهش یافته است.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: به دلیل کمبود و کسری برخی از قطعات حدود ۵۷ هزار و سیصد دستگاه خودروی دارای کسری قطعه در پارکینگ‌های این شرکت وجود دارند که با همکاری شبکه تامین و قطعه سازان، قطعات آن‌ها در حال تامین است و بزودی این خودروها تکمیل و به مشتریان تحویل داده می‌شود

وی با رد شائبه احتکارو دپوی خودرو در پارکینگ این خودروساز گفت: طی دو سال گذشته برخی از افراد به ویژه در فضای مجازی احتکار خودرو توسط خودرو ساز را طرح کرده اند که این موضوع صحت ندارد.

قائم مقام اجرایی مدیر عامل ایران خودرو افزود: در دو سالی که تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت خودرو اعمال شده، برای جلوگیری از هدر رفت ظرفیت‌های تولید و توان نیروی انسانی، با وجود کسری برخی قطعات، هیچ وقت تولیدرا متوقف نکرده ایم. برخی از قطعات با فن آوری بالا و قطعات الکترونیکی به دلیل مشکلات ارزی با تاخیر از گمرک ترخیص شده و در این مقطع برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید و استفاده بهینه از زمان‌های در دسترس برای تولید، ناچاریم خودروها را با کسری برخی قطعات تولید کنیم. البته این خودروها پس از طی مراحل تولید به کف کارخانه منتقل می‌شوند و بدنبال ترخیص قطعات مورد نیاز، دراولین فرصت تکمیل و به مشتریان تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام موجب می‌شود تا سرعت تجاری سازی و تکمیل خودروها نیز افزایش یافته و متعاقب آن تیراژ تولید حفظ شده و تعهدات مان در قبال مشتریان هرچه بهتر و سریع‌تر محقق شود. زیرا اگر تولید خودرو تا زمان تامین قطعات متوقف شود، روند تولید محصولات به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد. ضمن اینکه آمار همه خودروهای دارای کسری قطعه و نوع قطعات آن به نهادهای نظارتی گزارش داده می‌شود.

مرادی تاکید کرد: اگر خودرویی با تاخیر به دست مشتریان برسد، علاوه بر تثبیت قیمت این خودروها برای مشتریان، خودروساز بابت تاخیر در تحقق معوقات خود، جریمه تاخیر نیز می‌پردازد؛ بنابراین زیان ماندگاری خودرو در وهله اول متوجه خودروساز است.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو گفت: باتوجه به این که از زمان تجاری سازی محصول تا دریافت پلاک و تحویل به مشتری حدود چهارده روز زمان لازم است، طبیعی است که تعدادی خودرو در پارکینگ خودروسازان منتظر حمل باشند و این خودروها نیز همگی به نام مشتری فاکتور شده و مراحل تحویل را سپری می‌کنند.

کد خبر: ۵۰٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha