۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
آمریکا بیش از یک میلیون بشکه بنزین عازم ونزوئلا را سرقت کرد

آمریکا بیش از یک میلیون بشکه بنزین عازم ونزوئلا را سرقت کرد

ایالات متحده آمریکا بیش از یک میلیون بشکه بنزین سرقتی و مصادره شده، شرکت هایی از امارات و عمان را که قرار بود به ونزوئلا برسد، فروخت و پولش را به جیب زد.

به گزارش بازار، وزارت دادگستری آمریکا روز ۲۹ اکتبر (پنجشنبه) اعلام کرد که مقامات آمریکا، محموله بنزین ۱.۱ میلیون بشکه که برای ونزوئلا ارسال شده بود را مصادره کرده و فروختند.

اواسط ماه اوت، دولت آمریکا اعلام کرد که محموله سوخت چندین شناور را توقیف کرده است، با این ادعا که این سوخت از ایران آمده و به ونزوئلا می رود. این مصادره در پی دادخواست دادستان های آمریکا برای توقیف محموله حمل شده توسط چهار کشتی به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا انجام شد.

پس از توقیف این کشتی ها، شرکت هایی از امارات و عمان با ارائه اسناد از مالکیت خود بر این محموله ها خبر دادند و از قاضی آمریکایی خواستند که محموله ها را آزاد کند چرا که توقیف آن ها توسط ایالات متحده به یک سری فرضیات بی اساس متکی است. ایران نیز تاکید کرده است محموله های توقیف شده اگرچه بنزین تولیدی ایران است اما این محموله ها فروخته و پول آن نیز دریافت شده است.

جان دمر دستیار وزارت دادگستری، هماهنگ‌کننده امور امنیت ملی در این خصوص گفته ما قصد داریم درآمد حاصله از فروش این سوخت را دریافت کنیم و آن را پس از پایان رسیدگی به این پرونده به صندوق آمریکایی قربانیان تروریسم بدهیم که دولت حامی آن است.

گفته می شود ارزش این محموله بیش از ۴۰ میلیون دلار خواهد بود.

کد خبر: ۵۰٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha