۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
راه اندازی ۳۰ مرکز فوریتهای بررسی مشکلات تولیدی ها
معاون وزیر کشور خبر داد

راه اندازی ۳۰ مرکز فوریتهای بررسی مشکلات تولیدی ها

دین پرست، معاون وزیر کشور گفت: تاکنون ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری در ۳۰ استان کشور راه اندازی شده است و برای آخرین استان هم، شنبه، افتتاح می‌شود.

به گزارش بازار، بابک دین پرست معاون فرهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: نمایندگان دستگاه‌های متولی از ساعت ۸ تا ۲۰ در این مراکز حضور دارند و پاسخگوی مشکلات واحدهای تولیدی هستند.

معاون فرهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور درباره تملک زمین‌ها و املاک واحدهای تولیدی‌ها توسط بانک‌ها هم گفت: در دو سال گذشته، چند دستور از رئیس جمهور و معاون اول گرفتیم تا این واحدهای تولیدی به چرخه تولید برگردد و در جلسه هفته گذشته ستاد اصلی تسهیل و رفع موانع تولید، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی حضور داشتند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها ۱۷۱۸ واحد تولیدی تحت تملک داریم که مقرر شد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در مدت یک هفته، آخرین وضع این واحدها را به ستاد اعلام کنند و ساز و کار ویژه‌ای برای برگشتن این واحدها به چرخه تولید پیش بینی شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه نباید تملک واحدهای تولیدی منجر به تعطیلی آن‌ها شود گفت: در آن جلسه مصوب کردیم بخشنامه‌ای از طرف وی داشته باشیم تا هر بانکی که از این دستور، تخلف کرد پیگیری و معرفی شود.

دین پرست افزود: تا چند روز دیگر مرکز ویژه‌ای هم در شهر تهران راه اندازی می‌شود تا بر عملکرد مراکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در سراسر کشور نظارت کند.

معاون فرهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، نرم افزار و سامانه‌ای را پیش بینی کرده است که قابلیت رصد و پیگیری اقدامات این مراکز را دارد.

کد خبر: ۵۰٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha