۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
انار منطقه آزاد ارس قابلیت صادرات دارد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

انار منطقه آزاد ارس قابلیت صادرات دارد

تبریز- مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به برداشت سالانه بیش از چهار و ۶۰۰ تن انار سرخ ارسباران در این منطقه، گفت: انار ارسباران قابلیت صادرات دارد.

به گزارش بازار، محسن نریمان روز پنج شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: توسعه و تکمیل مدرنیزاسیون کشت محصول انار در این منطقه در کنار ساخت واحد های ویژه فرآروی و بسته بندی، در محدوده نوردوز منطقه آزاد ارس می تواند یاقوت های سرخ ارسباران را به محصول صادراتی ویژه تبدیل کند.

وی افزود: بخش نوردوز منطقه آزاد ارس در مجاورت باغ های بهشت گون انار واقع شده و سالانه بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تن انار مرغوب از ۲۹۰ هکتار اراضی باغی ارسباران شامل روستاهای اشتبین، قولان، میسن، کردشت، دوزال، نوج مهر و پهناور برداشت می شود.

وی افزود: انار های این منطقه، انار سفید یزدی، دانه قرمز رباب با طعم ملس، گلوشا، شیرین، ترش، میخوش، فاروق، قره قابوغ (انار سیاه) و ارقام مختلف دیگر می باشد.

نریمان گفت: به علت نبود واحدهای صنعتی فرآروی محصولات باغی در این منطقه، عمده محصول برداشت شده از باغات سواحل زیبای ارس، به صورت تازه خوری روانه بازار مصرف شده و بخشی نیز به صورت مستقیم توسط مسافران و گردشگران خریداری می شود.

وی یادآوری کرد: محدوده نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس که دارای کارکردهای تجاری و ترانزیتی فراملّی است، در سال های گذشته به یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی شمالغرب کشور تبدیل شده است و با اجرای توافق نامه تجارت ترجیهی ایران و اتحادیه اوراسیا نیز، به عنوان تنها مرز زمینی ایران با این اتحادیه، موقعیت بسیار ممتاز بین المللی دارد.

نریمان گفت: با برنامه ریزی و پیگیری مدیریت زون نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس؛ زیرساخت های فنی و فیزیکی توسعه تبادلات تجارت مرزی و همکاری های ترانزیتی فراملی در حال انجام است.

کد خبر: ۵۰٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha