۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
نقش دانش بنیان ها در داخلی سازی قطعات حساس خودرو
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد

نقش دانش بنیان ها در داخلی سازی قطعات حساس خودرو

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از داخلی سازی قطعات حساس خودرو از جمله قطعات الکترونیکی توسط شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش بازار، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: در نتیجه برگزاری میزهای ساخت داخل در صنعت خودرو، بسیاری از قطعات مورد نیاز به ویژه در حوزه الکترونیک توسط شرکت های دانش بنیان داخلی سازی شده است که قطعه ای سی یو یا همان رایانه خودرو از جمله آن است.

وی افزود: تامین قطعات خودرو و ارزبری بالای برخی خودروها از مشکلات کنونی صنعت خودروسازی کشور است که با شروع نهضت ساخت داخل، بسیاری از این قطعات داخلی سازی شده و بقیه قطعات نیز در مسیر داخلی سازی است.

ستاری گفت: بحث دیگر ما در صنعت خودروسازی، استفاده از شرکت های دانش بنیان برای متحول کردن این صنعت به گونه ای است که بتوانیم سالانه چند مدل خودروی جدید را تولید کنیم و در حوزه خودروهای برقی و هوشمند هم ورود کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: هم اکنون مراکز نوآوری در خودروسازی های کشور تشکیل شده که امیدواریم در نتیجه آن اتفاقات خوبی در حوزه خودرو بیافتد.

ستاری با اشاره به این که وزارت صمت یکی از قطب ها و پایه های کار اقتصاد دانش بنیان است گفت: در نشست امروز، تفاهمات خوبی با این وزارتخانه داشتیم که شامل ورود شرکت های دانش بنیان در حوزه معادن، زمین شناسی سازمان گسترش، سازمان توسعه تجارت و به ویژه در حوزه صادرات است ضمن اینکه استارتاپ ها (کسب و کارهای نوپا) آمادگی دارند در زنجیره های مختلف از امنیت غذایی تا واردات دارو نقش کمک کننده ای ایفا کنند.

کد خبر: ۵۰٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha