۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
منابع طرح پرداخت یارانه کالاهای اساسی پیش بینی شده است
نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

منابع طرح پرداخت یارانه کالاهای اساسی پیش بینی شده است

تبریز- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز دولت برای اجرای طرح پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی پیش‌بینی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز پنج شنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: منابع برای اجرای این طرح از محل دارایی های دولت در شرکت های دولتی، بخش های مختلف و سهامی که دارد، تامین می  شود.

وی اضافه کرد: منابع مالی طرح پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی در بودجه نیز بر اساس بند "و" تبصره ۲ پیش بینی شده و از لحاظ منابع قطعی است. 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اجرای این طرح به دولت اجازه داده شده این منبع قطعی الاوصول را به صورت تنخواه گردان از خزانه بردارند و منابع را تامین و در آینده جا به جا کند؛ بر این اساس مدیرانی که در اجرای این قانون اهمال کنند، مشمول مجازات خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه این یارانه به ۶۰ میلیون ایرانی پرداخت می شود، خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح ۴۰ میلیون ایرانی یارانه کالایی ۶۰ هزار تومانی و ۲۰ میلیون ایرانی یارانه ۱۲۰ هزارتومانی به‌صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام تاج الدینی در خصوص زمان اجرای این طرح نیز گفت: این یارانه شامل افرادی که یارانه معیشت دریافت می کنند یا شرایط دریافت این کمک ها را دارند، خواهد بود و به مدت ۶ ماه از اول مهر تا اسفند ماه امسال پرداخت می شود؛ در واقع اگر اکنون پرداخت آن آغاز شود، مردم یک ماه در این خصوص طلب خواهند داشت. 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح مبالغ یارانه افراد به صورت ماهانه به صورت اعتبار خرید کالا در کارت یارانه آنان واریز می شود. 

وی یادآوری کرد: ۶۰ میلیون نفر یارانه کالایی اعتبار خرید دریافت می کنند.

کد خبر: ۵۰٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha