۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
واحدهای صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در اردبیل توسعه یابد
برای جلوگیری از خام فروشی؛

واحدهای صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در اردبیل توسعه یابد

اردبیل - فرماندار اردبیل گفت: برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال، واحدهای صنایع تبدیلی محصول سیب‌زمینی در اردبیل توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعودامامی‌یگانه بعدازظهر پنجشنبه در جریان بازدید از دو واحد صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان اردبیل یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی در کشور است نیاز است برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال، واحدهای صنایع تبدیلی محصول سیب‌زمینی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این واحد برای ۱۸۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است، افزود: واحد تولید فرنچ فرایز با تنوع تولید و عرضه به تمام نقاط کشور نقش خوبی در جلوگیری از خام فروشی محصول سیب‌زمینی و ایجاد اشتغال در شهرستان دارد.

فرماندار اردبیل بر راه‌اندازی فاز دوم این واحد صنایع تبدیلی در تاکید کرد و گفت: حمایت‌های لازم برای راه‌اندازی این مجموعه صورت می‌گیرد.

امامی‌یگانه ظرفیت واحد دیگر صنایع تبدیلی محصول سیب‌زمینی را در تولید پودر سیب زمینی و سایر محصولات مواد غذایی مرتبط، مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این واحد نیز تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال در شهرستان، رونق اقتصادی و جلوگیری از خام‌فروشی سیب‌زمینی داشته است.

وی از تسهیل روند صادرات محصول سیب‌زمینی اردبیل خبر داد و گفت: با پیگیری مسئولان استان و نمایندگان منطقه در مجلس دغدغه‌های سیب‌زمینی کاران منطقه در فروش و صادرات محصول برطرف شده است.

کد خبر: ۵۰٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha